Een draagarm met "anti-dive block". Okee. Het zal. Waarvan akte. Maar als je met je hoef op het middelste pedaal drukt duw je door massa verplaatsing het gewicht van de auto toch de voorveren in ? Hoe in vredesnaam voorkomt dit antiduik blokkie dat dan ? Het ding zit "gewoon" vast aan de koets. Legt u het me uit aub !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>
Kort samengevat, anti dive zorgt ervoor dat je met 4 wielen kan remmen ipv alleen 2 voorwielen. Een voordeel tijdens remmen dus.
Ook leuk, je hebt ook anti squat. Geef je gas, gaat de kont van je achterwiel aangedreven auto omhoog.
Alles om gewichttransfer te manipuleren in jouw voordeel.
Autoracen is gewoon toegepaste natuurkunde.
In zijn algemeenheid begint het me een héél klein beetje te dagen. Maar in dit concrete transaxle geval ( dit is zo'n "deense Alfa75imsa.com draagarm): dat blok komt toch op dezelfde montagepunten als de originele draagarm ? Wat schiet ik/men er dan mee op ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>
kijk eens naar het hoogteverschil tussen de uniball van de voorste en achterste arm. Het gaat om de locatie van de draaipunten, niet de locatie van de bouten in de carrosserie.