Beste forum-leden,
Hierbij stel ik mij even voor:
Mijn naam is Simon, 28 jaar en ik ben woonachtig in Zeeland. (Zeeuws-Vlaanderen)
Momenteel rijd ik met een Alfa Romeo 147 1.6 TS (105 pk) uit 2006 (facelift).
Eigenlijk moet ik toegeven dat ik vroeger nooit zo'n oog had voor Alfa's.
Ik was altijd fan (en nog steeds) van (sport)wagens van het merk Bmw, Porsche
en natuurlijk de supercars die totaal onbereikbaar zijn. (Lamborghini, Ferrari etc.)
Mijn ouders hadden altijd met Audi gereden en uiteindelijk overgegaan op bmw (vader)
Maar toen was het tijd om er een auto bij te kopen voor dagelijks gebruik
en voor de ma om mee naar haar werk te rijden.
Wat zou het worden : Audi, Bmw ,Mercedes??.......nee we gaan naar de ALFA dealer!
M'n ouders hadden een Alfa Romeo 156 op het oog een 2.4 Jtd met zwart leder interieur en een witte nog wel
Ik dacht dat meen je niet een witte Alfa Romeo met hele smalle banden en een lelijke set
velgen eronder...
Dat was nog uit de periode 'met een witte blijf je zitte', een witte auto viel toen
nog niet erg in de smaak, tegenwoordig is dat wel veranderd.
Het was een creme witte waarvan er maar 3 in NL waren geloof ik.
De Auto kwam uit het jaar 1998, het jaar dat de 156 Auto van het jaar was geworden!
Gelukkig had mijn vader nog een set bredere banden met mooie lichtmetalen 5-gaats
velgen bij de koop kunnen bedingen inclusief een (afneembare) trekhaak
Het geluid van de Bmw (E36 325i) vond ik wel altijd een stuk mooier dan van de Alfa
diesel uiteraard, maar kwa looks ben ik hem toch gaan waarderen en hij was ook best
vlot met optrekken vergeleken met onze vroegere Audi 80...
Toen de 156 veel later weg ging mocht ik mee beslissen over de keuze van een kleine hatchback
voor men ma. Het ging uiteindelijk tussen een VW Golf 5 of een Alfa Romeo 147 1.6 TS met spaakvelgen
waar ik nu nog mee rijd. Nou die keuze was voor mij heeeeel snel gemaakt...de 147!!!
Zeker de facelift zag er wat mij betreft in het zwart met lederen bekleding en de spaakvelgen een stuk
strakker uit dan de vrij saai ogende golf.
Dat was ook de auto waar ik als eerste in heb leren rijden, uiteraard met handbak.
Toen ik bij 170k km de auto als enige ging gebruiken ben ik deze enorm gaan waarderen,
met de strakke ophanging en wegligging, het mooie interieur en de strakke neus!
Er staat nu bijna 245k km op de teller en ik rijd er nog altijd heel graag mee, ook al
moet ik af en toe eens op men koplamp tikken of zie ik weer een motorstorings-lampje aan gaan.
Ik zou niet direct weten in diezelfde prijsklasse wat ik anders zou kopen, voor mij zijn er veel
hatchbacks die er vrij saai uit zien.
Helaas verbruikt hij nu erg veel olie (1L olie iedere 250 a 300 km) dus
waarschijnlijk zijn de zuigerveren versleten zegt de garage.
Omdat er al zoveel km op staan wil ik deze grote kost niet meer laten uitvoeren
Daarom ben ik nu aan het kijken naar de opvolger (uiteraard een Alfa).
De Alfa Romeo 147 GTA met z'n brede heupen en prachtige 3.2 V6 heeft me altijd aangesproken.
Veel meer power dan de 147 1.6 TS (wat ik wil) en oogt heel agressief met de brede wielkasten en bumpers.
Ik ga niet zeggen dat ik er zeker 1 wil kopen, maar graag had ik van jullie de belangrijke punten en
belangrijke aankoopadviezen van de Alfa 147 GTA gehoord voordat ik een dure fout maak.
Wat denken jullie van deze GTA ?
https://www.samvandalen.com/italiaanse- ... 3-2-v6-gta
Alvast bedankt voor de hulp