Blijft gaaf om te zien dat je er tempo in houdt. Een vraag die niet als commentaar moet opgevat worden, iedereen bepaald zelf wat hij/zij wel of niet doet. Waarom straal je met de wielophanging onder de auto?
Zo kom je op bepaalde plekken niet (bijv. bevestigingspunten aan carrosserie e.d.) en het stralen van veren en stabilisator is voor de levensduur van deze delen niet aan te raden (fabrikant van deze delen straalt uiteraard zelf tijdens fabricage om een bepaalde oppervlaktespanning in te brengen om levensduur
te verhogen, maar dat is een gecontroleerd proces met gedefinieerde korrelgrootte, tijd, intensiteit en hoek van stralen).
Vervang je straks de hele wielophanging voor een andere?
Succes met het verdere verloop van dit gave project, ik blijf het volgen.
Dank je voor je reactie en ik zie het zeker niet als kritiek. Ik heb het zeker overwogen om de ophanging onderuit te halen voor het stralen. Achter ophanging komt geheel andere, een 33 ophanging met assen en draagarmen. Daar waar de veren zitten en de ophanging heb ik helemaal schoongemaakt tot op het blanke metaal en dat ziet goed uit. Als de ophanging eronderuit gaat ga ik die delen zelf met klein straal apparaat stralen en in de epoxy zetten.
De ophanging voor is hetzelfde verhaal. Ook dat wordt grotendeels vervangen.
Dank voor het meedenken. Alle adviezen en tips zijn van harte welkom.
Alfasud QO van 1982, JZ 1300, Alfetta GTV 2.0, Alfetta GTV 2.5, BMW 645 CI cabrio, Audi Q7 4.2