Vandaag wat geklust aan de Spider.
Ik meende dat het lampje vervangen via de achterkant moest, dus het spatbord. Ik had 't nog mooit gedaan bij deze auto....
Maar eenmaal open was dat niet het geval.... Dus via de voorkant de lamp eruit, en toen bleek het lampje zelf niet stuk. Toch vervangen en nog steeds geen dimlicht. Ik heb geen handleiding bij de auto, maar moet dan toch maar eens een elektrisch schema ergens vandaan zien te halen. Zekeringen onder dash waren goed, maar wellicht zit er nog ergens anders een zekering verstopt.
Vandaag even een zekeringschema van een S3 Spider op Google gezocht. Zekeringen waren op het oog allemaal intact, maar wist zonder boekje niet waar ze allemaal voor waren. Met 't schema erbij was het toch wat overzichterlijker nu. Hmmm....eens even aan de zekering van het linker dimlicht wiebelen en *flits* ik had weer 2 werkende koplampen.
Als t beetje mee zit vervang ik komend weekend de bakolie. Dat ding maakt al 15 jaar joelende geluiden, maar na de lange stilstand sinds vorig jaar zou 't wel eens een verstandig zijn om die te verversen. Ik zag dat de bijvulplug met een diepe inbus was, maar juist een maat die ik niet op dop had. (12 of 13mm?) Ik had wel een pijpsleutel in die maat, maar daar kreeg ik 'm niet mee open. Deze week dus even een goede maat dop regelen.