Hmmm, is er een stuk van mijn topic weg opeens? Kan me niet voorstellen dat ik sinds augustus meer iets geschreven had.
Maar dan is er bij de forumcrash wellicht iets verlopen gegaan.
Maar goed, even 2 korte updates:
- Giulia:
Vorige week APK gehad, alles perfect tot de remmentest op 't einde. Had 2% te veel verschil in rembalans L/R op de achteras. Ik heb die heerlijk complexe Dunlop-remmerij, dus niet is niet zo simpel als het lijkt want afstellen is een ramp.
Ik zag dat er aan de achterkant nog een hoop bitumen zit, door de vorige eigenaar daar heel slordig gespoten. (en ik heb die auto al 12 jaar
) Dus heb de linker klauw goed schoon gemaakt, asjes eruit gedrukt en schoon gemaakt en gesmeerd etc. Ben nog even aan het wachten op een zakje kleine splitpennen van 1mm, kan ik hopelijk deze week weer op herkeuring en komt hij er door.
- Spider:
2 weken terug APK gekeurd. En natuurlijk weer zonder opmerkingen, ik blijf 't ongelofelijk vinden, maar ook wel heel prettig.
Ik wil alleen wel overstappen op andere olie. ZIt nu i-Sint 10w40, maar die is denk ik toch wel aan de dunne kant. Motortje heeft 220K op de klok, heeft een zwaar leven gehad (2x koppakking stuk), verbruikt natuurlijk wat olie via de uitlaat.
Zou een 20W50 niet beter zijn dan?