Met de motor uit en in de vrij op een rechte weg zijn de trillingen er nog steeds, dus zit het in de ophanging achter naar mijn insziens.
De trillingen lijken op die van een krom of niet gebalanceerd wiel, maar er zitten nieuwe banden op en vers gebalanceerd. De wielen van achter naar voren en vise versa maakt geen verschil. Bij een krom achterwiel had ik reactie in het stuur verwacht.
Ook lijken de trillingen niet snelheid afhankelijk, bij 50kmh zijn ze er, bij 70 ook en bij 100-135 ook. Maar het gaat niet harder trillen lijkt het. Boven de 140 is het grotendeels weg. Wat met de V6 een makkie is natuurlijk, maar geen oplossing

Het lijkt ook erger te worden. Ik vermoed dat er ergens een bus in de achterwielophanging versleten is, maar ik zie niks geks en met een grote koevoet om te controleren op speling voel ik ook niet echt iets heel geks
Iemand iets vergelijkbaars ooit gehad? Compleet nieuwe bussen en onderdelen voor de achterwielophanging van een 166 loopt serieus in de papieren, en het is een hoop werk. Dus iets specifiekers zou ik liever vervangen