Met outboard remmen schommelt de bakolie temp tussen de 110 en 130.
Dat is geen punt voor goede olie.
Blijft over de slijtdelen van synchro's en sperplaten in de olie.
Kan je proberen te verwijderen door goed filter mee in te bouwen in circuit oliekoeler. Of door gewoon reglematig verversen. Misschien niet elke race maar halverwege seizoen? Magneet in de aftapplug goed schoonhouden (tussentijds) . Er hoort een aftapplug met magneet in de bak te zitten. Doe doet goed werk.
Waarom geen oliekoeler: aanschafprijs, extra gewicht, extra kwetsbaar bij bezoek grindbak of over curb's vliegen, nog niet zo makkelijk om echt goed en netjes in te bouwen, geen noodzaak bij outboard remmen.
Waarom wel: als je reglementair verplicht bent om inboard remmen te blijven gebruiken (en koeler van reglement wel mag) en de bakolietemp dus veel te hoog word , als je echte endurance races wilt rijden. Dan gelijk goed filter mee inbouwen.
En verder wat Jesper al zegt. Iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil. Het is jouw hobby.
Gr
DJ