Een vriend van mij heeft een 75 1.8 Turbo America die niet wil starten.
Hij vonkt niet, de injectoren spuiten niet en de benzinepomp loopt niet.
Het hoofdrelais en de ontsteking ECU zijn vervangen.
Wat ik raar vind is het volgende. Als ik de pin 31 van het hoofdrelais op de massa aansluit en slechts één van de pins 15 of TD op 12V aansluit gebeurt er niks. Zet ik 12V op zowel pin 15 als TD dan schakelt het relais en schakelt zich vervolgens (vrijwel direct) weer uit. Als ik zo het werkplaatshandboek doorlees (https://www.alfaromeo75.nl/wp-content/u ... uel_NL.pdf), dan begrijp ik het zo dat het relais ook zou moeten schakelen als er alleen op pin 15 12V staat. Dit is echter niet het geval. Vreemd dus. Zowel het oude als het nieuwe relais vertonen hetzelfde gedrag.
Nu hebben we het relais overbrugt. Daarna is direct te horen dat de benzine pomp loopt en hebben we gemeten dat de injectie ECU stroom krijgt. Starten wil ie echter nog steeds niet: de injectoren spuiten niet en bougies vonken niet. Wel hebben we gezien dat de injectoren 1 keer spuiten op het moment dat we de startpoging stoppen (dus bij het loslaten van de sleutel).
Heeft iemand enig idee waar we naar kunnen kijken, want wij weten het eerlijk gezegd niet meer?