Nu 98 ook op veel plaatsten verdwijnt en we veel vaker alleen nog E10 kunnen tanken vraag ik me af, wat tanken jullie eigenlijk?
En dan met name de oudere Alfa, de Giulia's, Suds, Spiders uit de jaren 70/80.
Mag ik vragen waardoor deze spontaan in de fik ging?Sinds de motor van mijn Sei spontaan de fik in ging ben ik echt bekeerd. Alleen nog maar 98. Als ze het niet hebben rij ik door naar de volgende pomp.
Dat dus. Gevolg was dat bij mijn Sei de vlotter bleef hangen en omdat de carburateurs daar bovenop het blok staan liep vervolgens de hele boel onder. De mazzel was dat de toevoer van de brandstof niet werd afgesloten en deze dusdanig hoog was dat de ontstane brand weer geblust werd. Uiteindelijk bleek de schade nog een soort van mee te vallen met slechts drie weggesmolten carburateurs.Als je één keer gezien hebt hoe carburateurs aangetast worden door brandstof met Ethanol en vocht en dan na een wintertje stil staan in de stalling bijvoorbeeld dan tank je nooit geen Ethanol houdende brandstof meer.
Dat is de eerste keer dat ik lees dat je met brandstof een brand kan blussenDe mazzel was dat de toevoer van de brandstof niet werd afgesloten en deze dusdanig hoog was dat de ontstane brand weer geblust werd.