Hoe kan je een bobine doormeten/testen? Inmiddels start hij helemaal niet meer, op 1x na toen ik 1 van de Bobines had losgetrokken. Die vervangen maar daarna start de auto weer helemaal niet. Om gek van te worden, BdP sensor ook vervangen door de oude, maar dat hielp ook niet.Bobines/ontsteking in orde? Bobines kan je primair/secundair doormeten. En op isolatie waarde.
Ontstekingen testen door op 1 ontsteking te draaien. Motor moet dan op 1 ontsteking (stilstaand) soepel reageren of gas geven. Zonder hikken of sputeren. Gewoon gladjes.
Ontstekingscircuit waarbij hij dat niet doet is verdacht
Ik ben er vanuit gegaan dat je nog gewoon standaard motronic ml4.1 hebt.Ik heb hem op 10 graden vervroeging staan.
Exact, problemen in de bekabeling ken ik ook alleen van de stekkerverbindingen of de laatste 20 a 30 cm van de bakabeling achter de aansluiting. Kabelbomen die ergens anders een schade hebben ben ik nog niet tegengekomen. En ik er de nodige helemaal uit elkaar gehaald tbv van mijn voorraad kabeltjes in originele juiste kleurcodes. Kabeltjes kwamen altijd keuring onder de wikkeltape/isolatie vandaan..Ikzelf zou toch graag weten wat het probleem was-is,het zou zomaar kunnen terug komen,zo goed als nooit structurele kabelboom problemen gezien,wel af en toe de stekker van de LMM.
Heb je BDP sensor soms recent vervangen? Ik weet dat je naam genoot Pieter (met de smurf blauwe 75) ook problemen heeft gehad met BDP sensor. Maar dan niet door slechte kabel. Weerstandje erbij gezet op advies Emerald (zit geen Bosch motronic meer op)
Maar met Bosch zou je zelfde probleem kunnen hebben,
Gr
DJ
heb bij mijn 75 ook geregeld een missend bdp signaal "synch loss" wat resulteert in een ignition cut .
rijd met kdfi3.1, en probleem speelt al vanaf begin {gereviseerde 1.8T} ,en meest bij volle belasting.
benieuwd naar waarden evt weerstand, ??![]()
lees wel over pull upp in serie van 1-10K, maar ook over parallel rond de 500 Ohm..
balenWe waren ook te voorbarig: Hugenholtz op stotterde hij in de kwali gelijk weer. Had hem al bijna de kar opgereden maar met vereende krachten zijn de (4 van de 5) hoofdlagers vervangen omdat we toch nog speling op de krukas maten. Twee probleemloze races gereden (wel het idee dat er wat vermogen mistte) maar in de derde race trad het probleem weer op.