Ooit iets vergelijkbaars gehad ja, kneiterhard pedaal.
Dit heb ik ook ooit 1 keer gehad. Met een Peugeot 407 SW leaseauto van toen ca. 2 jaar oud.
(Neemmedatnietkwalijksvp..., het was niet mijn eigen keuze maar die stond toevallig stil
op de zaak vandaar dat ik hem daarna reed tot einde van het contract...)
Maar goed, de remmen. Ook 1 keer gehad dat ik 's ochtends vroeg bij het wegrijden
vanuit mijn straat wilde remmen voor de eerste bocht. Hooguit 100 meter gereden.
En niks remmen hè... Rempedaal zo hard als beton, geen millimeter in te trappen.
Dan schrik je echt kan ik zeggen... Koppeling ingetrapt en met de handrem de auto stilgezet.
Gelukkig reed ik nog niet hard dus dat liep goed af.
Even stilgestaan, motor uit- en weer aangezet, voorzichtig stapvoets weer een stukje gereden.
En toen remde hij weer wel normaal...
Een paar dagen later moest dat ding een grote beurt hebben. Dus bij aankomst bij die dealer
meteen gemeld dat dit gebeurd was. De receptionist had natuurlijk nog nooit zoiets gehoord.
Maar de monteur die toen eerst een stukje met mijn auto moest gaan rijden (ik zat ernaast)
die was zo eerlijk om te zeggen dat dit met zo'n zelfde auto van een andere klant ook al eens
gebeurd was...
Nooit gehoord wat nou echt het probleem was of wat ze aan die auto gerepareerd hebben.
Maar je schrikt je echt het apelazarus als dit gebeurt...
Mijn gedachte was toen ook dat het iets met de rembekrachtiger (booster) of met een
remkrachtverdeler moet zijn geweest. Maar nooit zeker geweten dus.
.