Hallo allemaal, na veertig jaar eindelijk weer een Alfa. Een sluimerende liefde voor mijn eerste automerk die zich de laatste jaren steeds meer liet gelden. Net na het halen van m'n rijbewijs volgde een gele Alfa Sud Sprint, daarna een goudkleurige GTV, een paarse GTV, een Alfa 33 en toen was het een hele tijd klaar. Nu staat er dus - met volledige instemming van mijn wederhelft, ook belangrijk! - een zilver metallic Alfetta GTV uit 1979 voor de deur maar wel zoveel mogelijk binnen. Gerestaureerd met wat kleinigheden. Kenteken NY-71-HH, gele kentekenplaten, net een jaartje te jong voor blauwe platen wat in mijn beleving net weer wat meer heeft. Maar je kan ook niet alles hebben. Oh ja, even voorstellen, Rein uit Urk, in november hoop ik zestig te worden. Oud-Noordzeevisser en nu keurmeester maritieme veiligheidsmiddelen. Ik heb niks met auto's of autotechniek. Dus een absolute leek op auto technisch gebied. Maar ik zal proberen me er doorheen te worstelen. De eerste technische problemen hebben zich al aangediend, een raam wat niet meer dicht wil met als gevolg dat ik rond rij met een deur waar je zo in kunt kijken. Staalkabeltje is losgeraakt. Een nieuwe accu geplaatst omdat ik binnen een paar weken twee keer met een compleet lege accu stond zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak. Accu bleek dus verrot.
Ik hoop via het forum mijn ei kwijt te kunnen. Ik volg het al een paar maanden en denk dat hier heel wat kennis zit om me letterlijk en figuurlijk op weg te helpen èn te houden.
Groeten uit Urk.