Beste Technici, Na lange tijd heb ik een KDFI 1.3 gekocht om op mijn 2.0 TS te bouwen. Bedoeling is om er gasklephuizen van een Suzuki GSX-R op te bouwen als ik ze kan vinden... Blokje zit in een Giulia.
Ik heb een originele kabelboom aangepast voor de KDFI en eerste doel is om de boel aan het draaien te krijgen. Eerst maar met de originele verdelers. Ik ben al uren aan het zoeken op het net en het forum, er is heel veel over geschreven, maar ik zie door de bomen even het bos niet meer.
1: Ik wil in eerste instantie de originele twinspark bobines gebruiken. (met voorschakelapparaat) Ik lees overal dat dat geen probleem is. Maar hoe sluit ik dit aan? Ik neem aan een op groep A1 en een op groep A2 van de KDFI? Maar ik lees ook over eindtrappen overbruggen, jumpers doorsolderen of juist weghalen etc. Kan iemand mij in het kort een tip geven? Het is ongetwijfeld al vele malen gebouwd.
2: De VVT. Waarop kan ik deze het best aansluiten? Moet dit op een vrije uitgang van de KDFI? Ik zag namelijk ook dat er iemand was die deze op aansluiting 48 (turboregeling) had aangesloten.
Ben van plan om ook maar eens een cursus bij BS-autotune te volgen, volgens mij worden die nog steeds gegeven. Maar ik wil eigenlijk eerst zo ver mogelijk zelf zien te komen. Mocht ik dan nog problemen hebben dan kan ik hier gericht op vragen.