Die "klinknagel" is vermoedelijk ook een elektrisch contact naar de binnenkant van de schakelaar, dus uitboren lijkt mij nogal een risico. Als de schakelaar open kan zou je dat eerst eens kunnen controleren. Als de kunststof hittebestendig is zou ik zelf eerst proberen te solderen. Test met een soldeerbout op een stukje of dat zo is. Solderen zou ik niet op die nagel doen, maar verder op dat plaatje. En inderdaad bout heet genoeg en voldoende vermogen zodat je niet langdurig hoeft te stoken om het heet genoeg te krijgen.
Als je met een relais gaat werken en er toch geen grote stromen meer gaan lopen kun je misschien nog een dun plaatje of draadje (waar je eerst een draad aan vastgesoldeerd hebt) tussen de 2 plaatjes drukken/trekken en dat proberen te fixeren. Of onder dat lange stuk dat verder over de schakelaar loopt. Of dat een langdurig betrouwbare verbinding oplevert is alleen niet zo heel zeker.
Ja, zou goed kunnen, Maar ik had gisteravond alleen deze foto, en al tijden geen 105 serie lichtschakelaar van dichtbij bekeken
Eerst eens kijken hoe temp bestedig het kunststof is op een stukje war het geen kwaad kan is idd handig.
En idd, als je toch met relais gaat werken kan het ook allemaal wel met dunnere draad, toch minder nodig nodig met solderen.
Gr
DJ