Hoi allemaal,
Ik ben een tijdje stil geweest maar de aankoop van een Busso is zeker niet van de baan, sterker nog ik ben op pad geweest en mijn zoektocht begint eigenlijk meer vorm te krijgen. Ik heb geen haast en wil de juiste keus maken, hier mijn bevindingen tot nu toe:
Budget:
Mijn budget was in eerste instantie maximaal €10.000, echter heb ik besloten liever iets meer tijd te nemen en een ruimer budget voor de ultieme Busso waar ik echt blij van wordt. Budget voor nu opgehoogd naar maximaal €20.000, het liefst blijf ik hier overigens onder. Maar als ik bijvoorbeeld voor die €20.000 de perfecte auto voor mij kan kopen wil ik dat overwegen.
GTV6
De legendarische GTV6, hij viel eigenlijk vooraf al af... Maar ik kwam er per toeval een te koop tegen en toch maar een proefritje gemaakt.... Wauw!! Geweldige auto en wát een heerlijk geluid. Echter valt hij nog steeds af vanwege vooral praktische en veiligheid redenen, maar zonder kids was dit zonder twijfel DE auto geweest.
Alfa 146 TI
Huh? Geen Busso? Klopt! Maar wel mijn oude liefde.... Kwam een hele mooie tegen op internet en kon het niet laten om te gaan kijken. Proefrit gedaan en ik miste toch die Busso sound (al is die 2.0 TI ook echt een lekkere motor). Bevestigde voor mij dat het echt een Busso moet worden.
155 2.5 V6
Unieker dan de 156 en daardoor iets meer klassieker/youngtimer/tweede auto waardig. Echter kom ik vrijwel geen goede tegen, degene die ik tegenkom zijn erg prijzig, dus om die reden valt hij voor nu af. Daarnaast vindt mijn vriendin hem spuuglelijk haha.
GT 3.2 V6
Nog steeds een optie!
156 2.5 V6
Nog steeds een optie, maar als weekend auto vind ik hem wellicht toch een beetje te ''normaal'' dus ik twijfel.
Nieuwe opties! Een ruimer budget, dus ook wat meer opties bijgekomen.
147 GTA & 156 GTA
De 147 GTA en 156 GTA gooi ik even onder dezelfde noemer. De 156 GTA heeft wel mijn voorkeur qua model maar de 147 is ook wel erg cool. De GTA heeft voor mij echt dat extra's wat een ''weekendauto'' moet hebben. Het valt me op dat de modellen met Selespeed een stuk goedkoper zijn, ik lees dat de Selespeed in een GTA beter is dan de normale. Heb verder geen ervaring met Selespeed dus ik wil graag een keer proefrijden om dit te ervaren.
Mijn zoektocht heeft me zeker wijzer gemaakt, wordt vervolgd.... Heb geen haast en ik zoek dus rustig verder