Hallo,
Stelvio gaf aan niveau olie te laag of te hoog, gekend probleem, reeds 3x vervangen geweest.
Adbluesysteem melding: motor valt stil na 300km.
Ik heb de assistance gebeld, wagen werd gesleept(reed nog maar ik heb voor de zekerheid de dienst gebeld)naar alfa dealer.
Daar kreeg ik te horen het volgende:
Adblue-systeem konden ze vermoedelijk resetten.
Carter moest er nog vanaf dus wat geduld gevraagd.Er zaten stukjes metaalschilfers in de oliefilter(werd ongeveer een 10.000km ervoor vervangen) dit was niet goed kreeg ik te horen.
Discussiepunt : Vorige garage heeft olie vervangen bij perodiek onderhoud 0w30, blijkbaar niet oké voor de verlengde fabrieksgarantie?Ik heb deze verlengde garantie nog tot 2025.
Wagen maakte geen speciale geluiden of dergelijke.
Garage zegt dat stellantis vermoedelijk niet gaat tussenkomen in de kosten aangezien de olie niet correct was(0w30 op merkonderhoud laten doen met factuur) ze zeggen expert aan te stellen omwille het feit deze schade aan de motor mss voortspruit vanuit de 'verkeerde olie' doch dat is niet verkerrd én smering is constant gebleven.
Ik kreeg vandaag te horen vermoedelijk nieuwe motorik weet geneens nog niet wat er nu precies aan scheelt, en daarbij, nieuwe motor, de mijne heeft 150.000km.
Trouwens een nieuwe motor zonder tussenkomst stellantis--->€€€
Kan ieman mijvraad geven want dit duurt te lang, ik betaal 80€ per dag aan vervangwagen.
Anderhalf jaar geleden is de wagen 25 dagen in de garage geweest, stellantis wel tusdengekomen, niets moeten betalen, nu plots zou er geen dekking zijn?
Dpf filter zou ook volzitten, ik ken er niets van.
Iemand suggesties/oplossingen?
Stuur desnoods pb?
Alvast bedankt!
Grtz