onvoorstelbaar
Je hebt gelijk, maar dat maakt het eigenlijk nog vreemder.In Dld mag je toch 100 buiten de bebouwde kom? Of gold er een aangepaste snelheidslimiet?
Volgens mij alleen op wat wij in Nederland "N-wegen" noemen. En op kruispunten moet je vaak wel afremmen tot 70/80 (weet ff niet meer wat het is).In Dld mag je toch 100 buiten de bebouwde kom? Of gold er een aangepaste snelheidslimiet?
Volgens mij is het tussen de file door rijden (tot een maximum van 40km/u met een snelheidsverschil van max 10km/u) een gentlemen's agreement voor motorrijders (dus niet voor voertuigen met een personenautokenteken). Heb er ook absoluut geen moeite mee, zolang het maar een motor is en er niet kosten wat het kost nog met 80km/u voorbij geduwd wordt. Iets wat je helaas wel vaker ziet....
Oh, en om nog een beetje on-topic te blijven.
Drie weken geleden rijd ik per motor van huis naar werk (bussum-a'dam) en doe dat -zoals gedoogd- tussen de auto's door, weliswaar met een iets minder dan gedoogde snelheid, maar nog steeds niet irritant hard: Ik wacht braaf tot ik gezien wordt en kruip er dan tussendoor.
Voor mij reed een driewieler (twee wieltjes voor, een achter).
Volgens mij, maar ik heb het nog niet nagezocht, mogen zij niet tussen de files door laveren. Echter de persoon in kwestie meende van wel, en liet dat ook duidelijk blijken door irritant getoeter als hij vond dat hem niet genoeg ruimte geboden werd.
Nou dankuwel, dit gedrag zal er dus voor zorgen dat binnenkort de motorrijders ook niet meer tussen de files doormogen.
Ach ja, het kan verkeren.
Even gezocht, volgens Wikipedia (incl een plaatje van het verkeersbord dat bij de grens staat) is het overal 100 buiten de bebouwde kom. Bij kruispunten idd wel even afremmen, maar daar heb ik ook geen problemen mee.Volgens mij alleen op wat wij in Nederland "N-wegen" noemen. En op kruispunten moet je vaak wel afremmen tot 70/80 (weet ff niet meer wat het is).In Dld mag je toch 100 buiten de bebouwde kom? Of gold er een aangepaste snelheidslimiet?
Rijdt toch een flink stuk lekkerder dan 80 -O-
Maak je geen illussies, ook de duitsers zetten bij onoverzichtelijke bochten borden 60 -en ze flitsen er ook nog!-Rijdt idd stukken beter, moet wel even over een psychologische grens stappen als ik daar ben en op één of ander smal bochtig weggetje rij dat hier als 60 aangemerkt zou worden