Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma mar 06, 2017 20:49

Eerste spulletjes druppelen nu binnen. Vandaag de beugels/brackets voor d Dunlop-remmen opgehaald bij de spuiter. Gestraald en voorzien van 2K-lak.
Volgende week maandag de draagarmen, t-bar en stuurarmen bij de poedercoater ophalen. Einde van de week dan hopelijk de bussen erin.

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo mar 12, 2017 18:06

Ik verwacht dat morgen mijn spullen klaar zijn bij de poedercoater, dus heb ik nog een vraag over de T-bar.
Bij de demontage merkte ik dat ik aan beide kanten geen rubberen vulring (12) er tussen had zitten, die heb ik er natuurlijk nu ook bij. Maar ik had ook maar 1 driehoekkige shim (11) zitten, dus slechts aan 1 kant. Worden die shims alleen gebruikt om op te vullen en gebruik je wat nodig is? Of horen er "gewoon" aan beide kanten 1 te zitten?
Afbeelding



En ten 2e:
Ik merkte dat ik de laatste week opeens wat druppeltje koelvloeistof onder de auto zag, dat komt dus van de waterpomp af.... Lekkage lijkt vanaf de lagers (dus achter de poelie) te komen. Kan dat komen van 4 maanden stilstand, waardoor de v-snaar (te) hard aan de poelie/lagers trekt? Ik heb de snaar iets van 1,5-2 jaar geleden vervangen en nooit meer bijgesteld. Vrees dus dat ik die ook nog kan gaan vervangen.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma mar 13, 2017 09:26

Shim plaat 11 is gebruik naar behoefte. Zijn er ook in meerdere diktes van.

Waterpomp zou niet mogen lekken.
Haal de V snaar er eens af en voel aan de poulie.
Als dat nog goed aanvoelt (geen/heel weinig speling) zou ik het nog even aankijken.
Wellicht V snaar te strak gezet? Of maandagochtend pomp?

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

di mar 14, 2017 19:08

Ik verwacht dat morgen mijn spullen klaar zijn bij de poedercoater, dus heb ik nog een vraag over de T-bar.
Bij de demontage merkte ik dat ik aan beide kanten geen rubberen vulring (12) er tussen had zitten, die heb ik er natuurlijk nu ook bij. Maar ik had ook maar 1 driehoekkige shim (11) zitten, dus slechts aan 1 kant. Worden die shims alleen gebruikt om op te vullen en gebruik je wat nodig is? Of horen er "gewoon" aan beide kanten 1 te zitten?
Afbeelding



En ten 2e:
Ik merkte dat ik de laatste week opeens wat druppeltje koelvloeistof onder de auto zag, dat komt dus van de waterpomp af.... Lekkage lijkt vanaf de lagers (dus achter de poelie) te komen. Kan dat komen van 4 maanden stilstand, waardoor de v-snaar (te) hard aan de poelie/lagers trekt? Ik heb de snaar iets van 1,5-2 jaar geleden vervangen en nooit meer bijgesteld. Vrees dus dat ik die ook nog kan gaan vervangen.
Je moet rijden Rik, mooie weer is er al....
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo mar 15, 2017 09:10

Hey Rik,

Shim plaat 11 is gebruik naar behoefte. En is bedoeld voor het 'uitshimmen' van de as tov de body. De as zit 9 van de 10 keer te veel naar rechts (gezien vanaf achterzijde). Weet niet hoveel ruimte je hebt tov je banden / achterscherm, maar mocht je de achterzijde lager krijgen met je nieuwe AH veren dan kun je met diverse shims de as verplaatsen tov de body.

mbt zelfde vraag is hier ook wat info. http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=7&t=79433
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

do mar 16, 2017 20:31

Fijne tips weer en hele handige link, thanks! (voor de zoveelste keer)

Vandaag pakketje uit Baarlo gekregen met mijn gereviseerde Dunlops.

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

za mar 18, 2017 19:00

Poedercoater was een week vertraagd, dus heel veel verder kan ik niet. Heb alleen de carbs al terug op het blok gezet, meer kan ik nu niet doen.
Zodoende toch maar even aan de slag gegaan met het waterpomp, ik voelde geen speling maar zag toch wel wat koelvloeistof er onder hangen. Ik krijg de pomp echter niet vak het blok af, kan dat echt zo muurvast zitten? :-k Alle 9 de moertjes zijn er af, toerenteller los, ook 3x gechecked of er geen ringetje is blijven zitten die de boel blokkeert.

Mis ik nog iets? In mijn herinnering zijn het altijd alleen maar die 9 moertjes geweest die nodig zijn. Ik heb zelf het gevoel alsof er iets van vloeibare pakking o.i.d. is gebruikt waardoor hij zo vast zit. :?
Laatst gewijzigd door Veloce op ma mar 20, 2017 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo mar 19, 2017 11:15

Hallo Rik,

Mbt de Dunlop remmen, wat is de reden dat de originele hexagonale bouten zijn vervangen door inbusbouten?
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo mar 19, 2017 12:52

Scherp! :)

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo mar 19, 2017 15:53

Dat viel me ook al op deze week. Ik denk dat ze de oude bouten wellicht hebben moeten uitboren of splijten ofzo. De klauwen waren volgens mij echt 52 jaar lang nog nooit uit elkaar geweest.
Ik zal het eens vragenaan C&C Parts, die hebben de revisie gedaan. Dat is het adres waar veel specialisten hun Dunlop-remmen naartoe sturen. (Ook veel onderdelenhandelaren die revisie aanbieden sturen ze naar C&C)

Oh, en de waterpomp is los. Zat gewoon helemaal vast gekoekt. Plamuurmesje verboog, maar een héél klein schroevendraaiertje icm voorzichtig rondom los tikken en heel veel geduld was de oplossing.
Oude pomp voel ik geen speling op, maar is wel al een oudje. Denk al eens gereviseerd, want de pakking er tussen was een moderne. Toch zag ik hem vanochtend nog steeds lekken, leek tussen poelie en de lagers uit te komen. Daar zit een opening in de body en zag ik steeds druppeltjes.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo mar 19, 2017 19:33

Nummer 10 inderdaad, krijg 'm dus niet van de carrosserie af. Zit overigens niet met borgplaatje vast, maar met splitpen.
Laten zitten spookte ook al door m'n hoofd. Maar wil eigenlijk wel alles laten stralen en coaten. Nu zou het geen ramp zijn als alleen die dwarse bevestiging niet gecoat wordt, gezien hij zo te zien al onder een laag zwarte beschermende verf zit.
dit soort onderdelen niet laten poedercoaten!! Er hoeft maar 1 steentje oid tegen aan te komen en je bent de sjaak! Zodra er een barstje inkomt komt er zooi onder je coating en kan je het er weer af halen. Als je poeder coaten bedoeld teminste :jumping:
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma mar 20, 2017 17:38

Is er nog een bepaalde truc om de bovenste bumpstop (waar de bovenste draagarm op valt) te monteren? Krijg heb er niet in geduwd omdat het rubber te veel mee buigt. Heb 't al geprobeerd met montagevet, maar ook dat lukte niet. :?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma mar 20, 2017 17:43

In kokend water leggen en met een tang vanaf onder er doorheen trekken.
Optie B is nieuw breekmes pakken en kleiner snijden. Zwaartekracht werkt in deze in je voordeel...
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

di mar 21, 2017 01:08

Is er nog een bepaalde truc om de bovenste bumpstop (waar de bovenste draagarm op valt) te monteren? Krijg heb er niet in geduwd omdat het rubber te veel mee buigt. Heb 't al geprobeerd met montagevet, maar ook dat lukte niet. :?

Ik heb goede ervaringen met WD40

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo mar 22, 2017 22:05

Ah ja, de truc met 't warme water. Die ken ik nog wel van het rempedaal. :-)

Kwam vandaag nog een klein pakketje binnen met wat fijn spul.
Besloten om het setje NOS Ferodo's toch niet te gebruiken vanwege de leeftijd: asbest (met een kleintje in/om het huis). Leg ze even op de plank, komen altijd nog wel een keer van pas.
ClassicAlfa heeft recent de handen in elkaar geslagen met EBC en zij hebben speciaal een setje GreenStuff ontwikkeld voor de Dunlops. Dit is dus vooralsnog de enige optie als je een iets sportiever en modern setje remblokken wilt hebben.
Meteen maar wat extra klein grut mee laten komen. Setje Bilsteins voor de voorkant,, een setje verstelbare metalen gasstangen tussen gaspedaal en carburateurs (zag deze week dat mijn plastic stang wat gaar was), een lading zelfborgende moeren voor de draagarmen achter en verse brandstofleidingen.

Ook nog even flink gegodverd op de poedercoater, een toko in de buurt die heel goed aangeschreven staat.
Weekje of 4-5 geleden spullen gebracht, vanwege carnaval zou het pas de 13e klaar zijn. Prima, maar de 14e nog niks gehoord. Even gebeld: "Ja, eh...die spullen moesten nog ontvet worden dus zijn nog niet gecoat. Volgende week zijn ze wel klaar."
Weekje later (gisteren dus) gebeld, andere medewerker aan de lijn: "Ja, eh...die spullen moeten nog ontvet worden. Ik ga er volgende week aan beginnen"
Na wat gemopper van mijn kant werd het: "meneer, komende vrijdag ligt het klaar voor u"
Maargoed, dan nog bussen plaatsen. Dus pas volgend weekend dat ik er mee verder kan. Dit weekend de waterpomp er maar weer terug in bouwen.

Afbeelding


Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Projecten”