Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

di nov 22, 2005 11:13

We hebben de bak laten rusten op het subframe. Zo hadden we genoeg ruimte om de koppeling te vervangen zonder dat we de bak er tussen uit hoefden te worstelen. Ik durf niet te zeggen of het gepast zou hebben, misschien met wat draaien dat het nét zou passen.

Ik ben ondertussen met de achter remmen en ophanging begonnen. Bij het loshalen van de achterste draagarmen viel 1 bus er zo uit! :shock:
Afbeelding
Afbeelding

Dat gaat zeker een verschil geven! :D

Ik zet alles meteen even in de verf, donker grijze hamerslag.
Afbeelding

Ik hoop dat de bussen vandaag eindelijk binnen komen, ze geven nachtvorst af eind deze week en dan moet de 75 naar binnen! :evil:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

di nov 22, 2005 12:24

Bussen zijn verstuurd. Als de post haar werk doet krijg je ze vandaag of morgenochtend binnen.
(lijkt wel Sinterklaas)
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

di nov 22, 2005 13:30

Met een gedichtje erbij? :jumping:


Of alleen een rekening. :evil:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

di nov 22, 2005 18:00

Mooi hoor! :thumbs:
Leg jij straks ook een spiegel onder de Thema? :roll: =P~
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

wo nov 23, 2005 09:47

een rekening op rijm ook goed? :wink:
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Andretti Molletti

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

wo nov 23, 2005 10:32

Voor 140 euro en de BTW,
nam de psotpiet dit mooie pakje voor je mee.
Zo kan jij weer lekker klussen,
aan je auto en je ........???




:lol:

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

vr nov 25, 2005 10:19

Zo, alles zit! Ik voel nou al dat hij iets beter stuurt, en ik heb alleen de achterkant nog maar gedaan! Het monteren stelde niets voor, en hoewel ik een pers tot mijn beschikking had, heb ik de oude bussen uit de fussee's er met 2 doppen in de bankschroef uit geperst. Het was moeilijk om onder de pers het fussee goed te ondersteunen. De nieuwe kon je er (bijna) zo induwen en zitten keurig opgesloten. Je staat er normaal niet bij stil, maar wát een speling in de oude rubber bussen!

Afbeelding
Afbeelding

Het ziet er weer netjes uit, alhoewel de roestige schokdempers een beetje jammer zijn... Er staat op dit moment een nieuwe set gele Koni's op Ebay met H&R veren, maar ik ben al lelijk door mijn budget heen... :evil:

Afbeelding

Meteen natuurlijk de nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Ik vraag me af of de schijven een verbetering brengen, maar het ziet er in ieder geval wél mooi uit! Het viel mij trouwens op dat het blokje een paar mm groter had mogen zijn, boven en onder. Toch zijn dit de goede.. :-k

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind het wel mooi staan zo, die goudkleurige rem klauwen. Niet te gek, toch? Ik hoop trouwens dat de verf blijft zitten en dat de Hammerrite niet te hard word en dan van de draagarmen af springt als er een steentje tegen aan tikt.
Nou moet de auto er maar weer tegen aan kunnen want ik heb gisteravond meteen de 75 binnen gezet voor z'n winterslaap. Daar heb ik ook nog een heel verlanglijstje voor dus werk zat! Als ik ergens nog 2 oude draagarmen op de kop kan tikken zou ik die alvast klaar kunnen maken en zo de voorkant ook nog kunnen doen, maar dat moet dan op 1 dag gebeuren want we hebben nu de Thema elke dag nodig, nu de 75 binnen staat.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
PeterTI
Full Member
Full Member
Berichten: 380
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 20:57
Locatie: Hoogeveen
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

vr nov 25, 2005 15:14

Ziet er mooi uit! :thumbs:
Gehad:
Giulietta 2.0 1983
33 type 2 1.7 QV 1990
75 2.0TS 1992
33 1.7 16V QV-S 1994
155 1.6 16V TS 1997
155 2.0 8v SB 1994
33 1.4i.e. 1993
33 1.7 16V 1992
156 2.0TS 1998
75 1.6i.e. 1988
156 1.8TS SW 2001
Nu:
33 16V QV Sportwagon 1994
33 1.4i.e 1993

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Alfa 75 en Thema perikelen

vr nov 25, 2005 15:48

Het ziet er weer netjes uit, alhoewel de roestige schokdempers een beetje jammer zijn... Er staat op dit moment een nieuwe set gele Koni's op Ebay met H&R veren, maar ik ben al lelijk door mijn budget heen... :evil:

Nou moet de auto er maar weer tegen aan kunnen want ik heb gisteravond meteen de 75 binnen gezet voor z'n winterslaap. Daar heb ik ook nog een heel verlanglijstje voor dus werk zat! Als ik ergens nog 2 oude draagarmen op de kop kan tikken zou ik die alvast klaar kunnen maken en zo de voorkant ook nog kunnen doen, maar dat moet dan op 1 dag gebeuren want we hebben nu de Thema elke dag nodig, nu de 75 binnen staat.
Ziet er goed uit! :thumbs: Maar je had de schokbrekers natuurlijk ook gewoon een likje (rode) verf kunnen geven. :idea:

En voor het overige: op een mooie dag tussendoor (vandaag niet dus) kun je ook best even de 75 gebruiken hoor. :wink:
De mijne staat trouwens buiten. :shock: En de Alfetta ook. :oops:
Tussen willen en kunnen bestaat wel een verschil, dat is deze winter niet anders. Maar ik ga er niet mee rijden in de pekel hoor! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

vr nov 25, 2005 16:24

Ik wacht eigenlijk op een berichtje van dat bedrijf die Koni's kon reviseren. Ik heb nog een setje gele liggen maar dat is niet veel meer. Die zou ik er eigenlijk onder willen hebben in combinatie met originele veren, en dan de onderste veerschotel 2 cm laten zakken. Volgens hun was dat geen probleem. Ondertussen is Ebay afgelopen en zijn de dempers geeindigd op 390 euro maar de onderste prijs was niet bereikt, dus de hele handel ging niet door.

De 75 is niet geschorst, dus met mooi weer zal er misschien nog mee gereden worden. Het hele zout verhaal slaat eigenlijk nergens op want we wonen hier erg dicht aan de kust en het is hier toch zo zout als de pest. Moet je met harde wind (zoals nu) eens over de Zeelandbrug of de stormvloedkeering rijden. Istie mooi wit van het zilte sop hoor! :evil: Dus dat beetje pekelzout kan er ook wel bij... Maar ach, tis voor de gemoedsrust he? :lol:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

RG

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

vr nov 25, 2005 16:52

mooie projecten, Ronald!! Erg leuk om de voortgang zo visueel te kunnen volgen. :thumbs:

Veel mooie herinneringen komen bij mij weer boven over mijn eerste auto, Thema 8v Turbo, en mijn tweede, de 75TS... Beide geweldige auto's met een compleet verschillend karakter, hoewel ze beide echte Italiaanse volbloeden zijn... maar laat ik maar stoppen met mijn nostalgische gel*l, daar ben ik nog veel te jong voor :wink:

Keep up the good work!

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

vr nov 25, 2005 17:54

=D> Ziet er goed uit zo! Die goudkleurige remklauwen ook, dat is weer eens wat anders als rood.

En wat moet dat toch handig zijn als je een schuur hebt, en een brug! Zelf ben ik nou ook een beetje op zoek naar een garagebox (een schuur zit er toch niet in) in de buurt. We hebben er dan al wel 2 maar de ene auto kan er niet uit, en de ander wil niet met dit weer. :(
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Gebruikersavatar
Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 867
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:51
Locatie: Westcoast
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

za nov 26, 2005 09:26

@ Ronald; rijdt stuk strakker he verse bussen in de draagarmen,die voorste dikke zijn wel een drama om eraf te krijgen,zitten helemaal vastgebakken&je moet ze in lengterichting doorslijpen met dun schijfje,gaat megastinken dat rubber :cry:
Prettige wedstrijd :D
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

za nov 26, 2005 10:33

Heb je die remschijven gespoten? Wat zit daar op? Is dat een beetje roestwerend? Vragen, vragen.... :wink: Ziet er wel mooi uit allemaal.

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 75 en Thema perikelen

zo jan 15, 2006 20:22

Heb je die remschijven gespoten? Wat zit daar op? Is dat een beetje roestwerend? Vragen, vragen.... :wink: Ziet er wel mooi uit allemaal.
Beter laat dan nooit... :oops:

De schijven zijn met zinkspray gespoten en daarna met velgen zilver spray. Het is aardig roestwerend maar ik zie nu met dat zout natuurlijk wel al wat roest komen, zeker op de randen van de schijven.

Even het volgende probleem: Bij het wisselen van de koppeling zagen we dat de keerring van de ingaande as van de bak wat zweette. Het vliegwiel huis was wat vochtig van de bakolie. Nog niets ergs, maar omdat we toen toch met de bak in onze handen stonden, hebben we hem maar vervangen. Nu kon ik op de zaterdagmiddag niet aan een nieuwe keerring komen maar gelukkig had ik nog een turbobak liggen en daar heb ik de bus uitgeschroefd waar de keerring inzit. Het stalen busje zit met 3 M6 boutjes in de bak geschroefd. Er zit geen pakking tussen, alleen vloeibare pakking. Zo zat het op beidde bakken die ik heb. Na een paar dagen begon de bak toch weer te lekken... :evil: Na een paar weken hadden we weer moed en zin verzameld en zo hebben we afgelopen zaterdag de bak wéér losgehaald. Wat een k*tklus... Maargoed. De keerring had niet gelekt, want de binnenzijde van het busje wat over de as heen zit was helemaal droog. Het hele vliegwielhuis was nat van de stinkende olie en daarom dachten we dat de gebruikte vloeibare pakking niet goed dicht geweest moest zijn. Afijn, de bus weer losgehaald, de pakkingvlakken superschoongemaakt, met pakkingpapier een mooi pakkingkje geknipt, en deze met een beetje vloeibare pakking weer vast gezet. Natuurlijk hebben we de keerring ook vervangen. Jullie begrijpen het al: het ... lekt nog. De reden dat hij vandaag nog niet op Marktplaats stond heet Cenai, want ik ben hem momenteel even helemaal zat... :evil:

Iemand een idee wat het kan zijn/wat ik over het hoofd zie?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Terug naar “Projecten”