Zo, alles zit! Ik voel nou al dat hij iets beter stuurt, en ik heb alleen de achterkant nog maar gedaan! Het monteren stelde niets voor, en hoewel ik een pers tot mijn beschikking had, heb ik de oude bussen uit de fussee's er met 2 doppen in de bankschroef uit geperst. Het was moeilijk om onder de pers het fussee goed te ondersteunen. De nieuwe kon je er (bijna) zo induwen en zitten keurig opgesloten. Je staat er normaal niet bij stil, maar wát een speling in de oude rubber bussen!
Het ziet er weer netjes uit, alhoewel de roestige schokdempers een beetje jammer zijn... Er staat op dit moment een nieuwe set gele Koni's op Ebay met H&R veren, maar ik ben al lelijk door mijn budget heen...
Meteen natuurlijk de nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Ik vraag me af of de schijven een verbetering brengen, maar het ziet er in ieder geval wél mooi uit! Het viel mij trouwens op dat het blokje een paar mm groter had mogen zijn, boven en onder. Toch zijn dit de goede..
Ik vind het wel mooi staan zo, die goudkleurige rem klauwen. Niet te gek, toch? Ik hoop trouwens dat de verf blijft zitten en dat de Hammerrite niet te hard word en dan van de draagarmen af springt als er een steentje tegen aan tikt.
Nou moet de auto er maar weer tegen aan kunnen want ik heb gisteravond meteen de 75 binnen gezet voor z'n winterslaap. Daar heb ik ook nog een heel verlanglijstje voor dus werk zat! Als ik ergens nog 2 oude draagarmen op de kop kan tikken zou ik die alvast klaar kunnen maken en zo de voorkant ook nog kunnen doen, maar dat moet dan op 1 dag gebeuren want we hebben nu de Thema elke dag nodig, nu de 75 binnen staat.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971