eppie
Junior Member
Junior Member

RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie

za dec 17, 2005 16:20

kan je ook een turbo op een 16v zetten
alfa 33 bedoel ik,os stel ik nu gewoon een rare vraag.

toedels :shock: :: :-#
Alfa 33 1.7 16v
Alfa 33 1.7 16v permanent 4

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Turbo op 33

zo dec 18, 2005 19:05

alles kan dus dat ook. Vraag jezelf eens af wat je wil uitgeven en wat je wil realiseren?
Ga je het zelf doen of laten doen?

als je deze 2 vragen hebt beantwoord dan kun je de volgende vraag gaan stellen :wink:

suc6
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

ikke
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 18, 2005 19:17

Ikke heb wel eens gehoord van een kerel die een compressor van een Mercedes in een 33 had geschroefd, maar ikke weet niet welk type 33 (blijkbaar zijn de 8v motors sterker), en ikke weet niet hoelang die motor dat heeft uitgehouden.
Is ook maar uit derde hand verhaal, maar een turbo?. :shock:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 18, 2005 19:19

idee op zich is mooi, maar denk er even aan dat je hiermee niet klaar bent.
ophanging, remmen enz enz....
en ik ben zeer bang dat het al gammele versnellingsbakje van de 33 dit niet lang gaat uithouden. Maar misschien weten anderen hiervoor oplossingen.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rees Cees

zo dec 18, 2005 19:21

Het is al gedaan door andere net als een compressor er op bouwen. Er bestaan bij mijn weten geen plug and play sets voor. Alles moet je dus zelf of op maat laten bouwen.

Maar waarom eigenlijk? Ik bedoel waarom een turbo er op bouwen?

Remco S
Guru
Guru

zo dec 18, 2005 19:30

Het is inderdaad al wel eens gedaan (Turbo in engeland) (compressor in de Zomeravondcompetitie) Het gevaar dat er aan kleeft is dat het teneerste een hoop geld kost om het te realiseren, en ten tweede stijgt de motor waarschijnlijk op, waarna je nix meer aan de motor hebt. Nu komt er waarschijnlijk een discussie of de motor nu wel of niet op gaat stijgen, maar zolang er alleen een turbo of compressor opgebouwd gaat worden, en er voor de rest geen aanpassingen aan de motor wordt gedaan zal deze waarschijnlijk niet al te lang leven.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Turbo op 33

zo dec 18, 2005 20:39

Het is inderdaad al wel eens gedaan (Turbo in engeland) (compressor in de Zomeravondcompetitie) Het gevaar dat er aan kleeft is dat het teneerste een hoop geld kost om het te realiseren, en ten tweede stijgt de motor waarschijnlijk op, waarna je nix meer aan de motor hebt. Nu komt er waarschijnlijk een discussie of de motor nu wel of niet op gaat stijgen, maar zolang er alleen een turbo of compressor opgebouwd gaat worden, en er voor de rest geen aanpassingen aan de motor wordt gedaan zal deze waarschijnlijk niet al te lang leven.
daar ben ik het ook mee eens!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

33Nico16V

zo dec 18, 2005 20:40

Dus met ander woorden als je geen miljonair bent vergeet het maar. :lol:

Fausz

zo dec 18, 2005 22:47

Compressor in de zomeravondcompetitie was van een van de jongens van v.d. wereld in Roelofarendsveen.
Die doen wel veel "gekke"dingen. Ik heb ook al een 75 2.0 t.s. van ze gezien met een zelfbouw turbo. Misschien dat je daar eens kunt informeren.

Het-Licht
Guru
Guru

ma dec 19, 2005 20:27

Ik kan de jongens van van der Wereld heel goed (kan ze ze bijna wel bij mijn vriendenclub rekenen !) en die doen leuke dingen in het racerij gebeuren. Ik ga dan ook vaak met hun naar het circuit. De 33 met compressor had 169 pk en 215 Nm koppel, dat ding ging echt van kiet ! Met Buddy achter het stuur heeft dat ding de 2:03.2 gehaald... En het blok : gaf geen krimp en was verder helemaal standaard ! En bak precies het zelfde, zelfs het diff hield het ! Had namelijk geen sper-diff dus het kon nog veel harder ! Het vele koppel was namelijk moeilijk om op het asfalt los te laten... En die 75 TS ? Die is voor Ron Simons en die doet ook niet aan rommel... Ding heeft geloof ik iets van 208 pk ofzo...

ikke
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 19, 2005 20:32

Ik kan de jongens van van der Wereld heel goed (kan ze ze bijna wel bij mijn vriendenclub rekenen !) en die doen leuke dingen in het racerij gebeuren. Ik ga dan ook vaak met hun naar het circuit. De 33 met compressor had 169 pk en 215 Nm koppel, dat ding ging echt van kiet ! Met Buddy achter het stuur heeft dat ding de 2:03.2 gehaald... En het blok : gaf geen krimp en was verder helemaal standaard ! En bak precies het zelfde, zelfs het diff hield het ! Had namelijk geen sper-diff dus het kon nog veel harder ! Het vele koppel was namelijk moeilijk om op het asfalt los te laten... En die 75 TS ? Die is voor Ron Simons en die doet ook niet aan rommel... Ding heeft geloof ik iets van 208 pk ofzo...
Waarom vraag je hun niet om hun ervaringen op het forum te zetten, ikke weet bijna zeker dat er velen hier met meer dan alle aandacht naar zullen luisteren. :twisted:

Het-Licht
Guru
Guru

ma dec 19, 2005 21:44

Het zijn niet van die internetters dus wat dat betreft kun je denk vrij lang wachten... Als er wat interessants te melden is doe ik dat wel... :wink:

Rees Cees

ma dec 19, 2005 22:55

Als er wat interessants te melden is doe ik dat wel... :wink:

en hij zag het licht:

Afbeelding

sorry hoor

enne heb je al wat te melden, ik wacht

Fausz

di dec 20, 2005 23:31

Die t.s. die ik heb gezien reden freek(monteur van v.d. wereld) en twee maten van hem in. Maar dat doet er verder niet toe..
Jammer dat ze die 33 compressor toen in de vangrail gezet hebben. Volgens mij is er namelijk nog steeds geen opvolger gebouwd, of heb ik dat mis..?

Het-Licht
Guru
Guru

wo dec 21, 2005 00:04

Het blok van die 33 hangt nu in een Sprint, maar die moet nog afgemaakt worden (een van de vele projecten op de lijst...)

Terug naar “Algemene Technische vragen”