Alle boegies zijn drie dagen geleden vervangen..NGK, vervolgens hebben ze de hele zooi getest en gereset. Uitstoot gecontroleerd, alle kabels doorgemeten, bobine, etc. resultaat nu loopt ie helemaal niet meer op LPG. Voor de vervanging boegie's en testen liep en starte hij gewoon op LPG, het enigste probleem waren die kneterende knetters. Nu komen ze met het verhaal dat het aan mijn verstuiver ligt want zeiden ze vanochtend na opnieuw de boel te hebben getest...er komt te weinig gas in de ...(weet niet meer waarin). Is het nu raadzaam om ook die verstuiver te laten vervangen....dit kost me ook weer minimaal € 300 ex en ik heb geen garantie dat dat het probleem is. Inmiddels heeft me dit al een kleine € 600 gekost. Help.
Bij een G2 installatie zitten geen verstuivers, dit heeft alleen een G3 installatie en die heb je begrijp ik dus niet. Je hebt nu gewoon een soort carb in je inlaat zitten, door de lucht die er langs stroomt wordt er vanzelfs lucht aangevoerd. Trouwens als je nog twijfelt, moet je gewoon even je luchtfilterbak loshalen, dan kun je dat ding zien.
bevriest je verdamper niet, er zit antivries in het koelsysteem????
Ligt het daar niet aan dan kun je het volgende doen.
Op je verdamper zit een stappenmotor. Haal deze los, kan gerust er staat daar geen druk op. Zet de auto op contact en schakel over van gas naar benzine. Motor hoeft niet gestart te worden. Dan moet het klepje in de stappenmotor heen en weer bewegen. Vertrouw je dat ding niet, dan kun je hem loshalen en voorzichtig met iets indrukken, zodat die zeker helemaal open staat. LET WEL ALLEEN VOORZICHTIG INDRUKKEN.

Haal dan het stekkertje los en probeer het nog eens. De klep blijft nu open staan en kan geen belemmering meer vormen. Je auto moet ook zonder die stappenmotor kunnen lopen, aangezien deze alleen lambda is 1 afgegeld.
Als dit werkt kun je het volgende proberen:
Op de tank zit 1 spoeltje en op je verdamper zitten twee spoeltjes. Deze moeten uiteraard open staan anders loopt er geen gas. Sluit een multimeter aan op het spoeltje op de tank en probeer te starten. Als het goed is moet die een keer 12V geven als teken dat die open staat.
Dan kun je ook nog de spoeltjes op de verdamper testen door er 12V op de zetten, je zou dan een beetje gas moeten horen stromen. Wanneer je de gas-aanvoer-slang naar je inlaat loshaalt, dan kun je dat wel horen sissen. Als je geen sigaret oid in de buurt hebt, dan kun je dit veilig doen. Als dit ook werkt dan zou je kunnen kijken of er wel 12V op de spoeltjes komt te staan als je probeerd op gas te rijden. Als dit niet het geval is, dan zou ik even een nieuwe massa aansluiting maken aan je motor ofzo. (hier spreekt even een ervaringsdeskundige

massaprobleempje heb ik ook een keer gehad)
Als dit ook goed is, dan zou je verdamper wel eens slecht kunnen zijn.
Dit geldt overigens wel als je ontsteking goed is, maar als die nu helemaal niet meer op gas rijdt. lijkt me dit eerder een probleem in de gastoevoer. Want ook al zou je ontsteking niet helemaal goed meer zijn en op benzine rijdt die nog wel, dan zou die op gas wel moeten kunnen lopen.
Maar misschien kun je ook ven ergens anders heen gaan??
Rens