De nokkenaskeerring aan de rechterkant is gaan lekken, dit is te merken aan druppels die onderaan de cylinderkop en onderaan de distributieriemkappen hangen. Het is duidelijk te zien dat de lekkage daar vandaan komt aangezien er een vettige plek tot bovenaan de kop loopt. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om de kap los te halen.
Nu heb ik de garage opgebeld met de vraag of ik daar meteen wat aan moet doen of dat 't niet zo'n haast heeft. Situatie uitgelegd, dat de olie intussen de draagbalk eronder al wat nattig heeft gemaakt, maar hoogstens af en toe een druppeltje hier en daar onder de auto. De chefmonteur was van mening dat 't niet veel uitmaakte.
"Dat komt heel vaak voor, dat noemen wij zweten". Ehh, ja maar de druppels hangen onderaan de kop enzo.... "jaa dat noemen wij zweten"

Ik ben dus bang dat m'n distributieriem eraan gaat door die olie, maar volgens hem liep dat ook wel los.
Ik voel me dus niet helemaal comfortabel met dat antwoord, omdat ik weet dat distr.riemen niet samengaan met olie. Aan de andere kant heb 'k geen zin om alles nog eens los te laten halen, want vorige maand stond ie nog bij de garage met een lekke koppakking + kapotte thermostaat + versleten nokkenas.

Wat is jullie mening over die lekkage ?
PS: Die chefmonteur is geen hork ofzo, heeft de vorige reparatie ook (prima) uitgevoerd en rijdt zelf in de winter ook een Alfa 33.