Rees Cees

Re: RE: Carburatuers op 33 16v, wat brengt het?

wo feb 01, 2006 00:55

Of je wordt gewoon rapper. :roll:

Joooooo.
ik zit lekker in m´n 33 en geniet van mijn geluid,

een golf zit op m´n hielen maar we lachen hem maar uit.

hij kan me toch niet pakken hoe hart ie ook gaat,

ik heb een open inlaat waardoor die als een jekko gaat.

JoooooooooooooHooooooooooooooooo
JoooooooooooooHooooooooooooooooo

een 33 das pas een masjien,

een snellere als die van mij heb ik nog nooit gezien.

ik rij een 16veeeeeeeeeeeee met enorm vel peeekaaaaaaaaas,

ja zie je wel ik ben iedereen de baas.................

JoooooooooooooHooooooooooooooooo
JoooooooooooooHooooooooooooooooo

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

RE: Carburatuers op 33 16v, wat brengt het?

wo feb 01, 2006 01:55

=D>

Respect man.

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Carburatuers op 33 16v, wat brengt het?

wo feb 01, 2006 08:51

:jumping:

Cees je hebt talent!!!
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Ruud33 16V

RE: Carburatuers op 33 16v, wat brengt het?

wo feb 01, 2006 09:03

Na Ali B hebben we nu Cees V!!!!

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Carburatuers op 33 16v, wat brengt het?

wo feb 01, 2006 22:03

uitgaande van een 132 DinPk motor van een 16v ga je er dus 21 Pk op vooruit. het koppel gaat naar de 200nM en das best wel veel trekkracht.
Het is dus 153Pk aan de krukas, je verlies is 19% bij een 33 naar de wielen.
Dit klinkt zeer interessant moet ik zeggen, voor in mijn Sud. Ik heb dit en het oude forum afgezocht maar kon niets vinden over dit topic, heeft iemand een link voor mij, of de juiste zoektermen? Iemand een 16v blok met subframe goedkoop :D ?
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Rees Cees

Re: RE: Carburatuers op 33 16v, wat brengt het?

wo feb 01, 2006 22:10

uitgaande van een 132 DinPk motor van een 16v ga je er dus 21 Pk op vooruit. het koppel gaat naar de 200nM en das best wel veel trekkracht.
Het is dus 153Pk aan de krukas, je verlies is 19% bij een 33 naar de wielen.
Dit klinkt zeer interessant moet ik zeggen, voor in mijn Sud. Ik heb dit en het oude forum afgezocht maar kon niets vinden over dit topic, heeft iemand een link voor mij, of de juiste zoektermen? Iemand een 16v blok met subframe goedkoop :D ?
zeker Bert het wordt een heel andere auto met zo´n motor er in.

die nieuwe van mij gaat ws over de 200Nm en ergens rond de 180 pk.

Een andere optie is een motor van een subaru, ik ken iemand aan de andere kant van de wereld die een 2 liter turbo in een Sprint aan het bouwen is om er mee te gaan racen.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Carburatuers op 33 16v, wat brengt het?

do feb 02, 2006 23:55

die nieuwe van mij gaat ws over de 200Nm en ergens rond de 180 pk.

Een andere optie is een motor van een subaru, ik ken iemand aan de andere kant van de wereld die een 2 liter turbo in een Sprint aan het bouwen is om er mee te gaan racen.
Nee geen Sub in een Sud... Ik heb nu een 1.7 8v op carbs, standaard (wel lichter vliegwiel) en ik wou het oorspronkelijk hierbij laten want het moet gewoon een vervoermiddel blijven en geen levensvervulling. Maar als het relatief eenvoudig is om de carburateurs over te bouwen op een 16v blok en dan een bruikbare 153 pk te verkrijgen tegen overzichteljke kosten en een paar dagen werk dan heb ik daar wel oren naar. Mijn onderblok klinkt zowieso toch een beetje rauw nu, heeft al veel metaalslijpsel te verwerken gekregen van 2 setjes nokkenassen en klepstoters die er in vermalen zijn (had na innig zuigerkontact de uitlaatkleppen moeten vervangen en 1.5TI exemplaren gebruikt die rondslingerden en passend gemaakt met vulplaatjes onder de veren en extra vulplaatjes voor hogere toeren maar die hydrolifters kunnen niets hebben, blijkbaar).
Inlaatspruitstukjes krijg ik wel gefabriekt uit allerlei rondslingerend afvalmateriaal. De mechanische benzinepomp zal wel niet passen op het 16v blok, dus een elektrische. Ook zal ik dan de voorste dwarsbalk nodig hebben. Ook de langsarmen dan? En passen die op de Sud dwarsarmen? Heb recentelijk de gehele ophanging en remmen vernieuwd dus dat wou ik behouden.
Dan moet het zaakje afgesteld worden op een rollenbank. Welke rollenbank is aanbevolen, m.a.w. wie heeft dit eerder gedaan, Rees Cees of anderen, dus mensen met Alfa ervaring die al niet meteen beginnen te mokken als ze zo'n raar autootje zien. Moeten er andere sproeiers in de carbs (heb dell'orto) en hebben ze die daar liggen? Of kan ik mij de rollenbanksessie besparen en profiteren van de resultaten van voorgangers die mij de juiste sproeiermaten kunnen verklappen of moet er nog meer afgesteld worden, bijv. juiste ontstekingstijdstip opzoeken?
Andere bruikbare tips welkom, alvast bedankt!
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT


Terug naar “Algemene Technische vragen”