dat is nou juist het probleem... als je jong ben mot je ff je wilde haren kwijt en ervaring krijg je pas als je je rijbewijs heb (toch )Persoonlijk vind ik het wel een goede regeling.. Zelf heeft het wel nut vind ik, je denkt wel na voor je even gas geeft ergens. Ik rij erg veel auto, en de laatste tijd voor mn stage met flink snelle auto's. En het is wel zo dat de meeste 'jonge' lui redelijk asociaal en slecht rijd. Tuurljk niet allemaal, maar ik ken er genoeg waar ik niet bij in de auto stap.Typisch Nederland, weer een manier om de trouwe automobilist centen uit de zak te kloppenpunten rijbewijs, bij bepaalde overtredingen krijg je een punt op je rijbewijs, en bij 5 punten of 3 moet je opnieuw rijexamen afleggen ofzoiets.
kl*te Regering (Persoonlijke mening)
Ik meen te hebben gehoord dat het systeem in frankrijk en duitsland niet heeft gewerkt. Ik heb trouwens in april 2005 mijn 'pink slip' gehaald en tijdens de ANWB-lessen niets over het gehele puntensysteem gelezen/gehoord ....Ben laatst toevallig in een huurbusje door rood gereden, weet iemand hoe het dan met de punten zit?Dit systeem is er in Engeland al jaren en niet alleen voor jonge bestuurders. Schijnt toch te helpen.Typisch Nederland, weer een manier om de trouwe automobilist centen uit de zak te kloppenpunten rijbewijs, bij bepaalde overtredingen krijg je een punt op je rijbewijs, en bij 5 punten of 3 moet je opnieuw rijexamen afleggen ofzoiets.
Busje staat niet op jou naam. En ik meen me zelfs te herinneren dat ze je moeten aanhouden voor ze je een punt kunnen geven.Ik meen te hebben gehoord dat het systeem in frankrijk en duitsland niet heeft gewerkt. Ik heb trouwens in april 2005 mijn 'pink slip' gehaald en tijdens de ANWB-lessen niets over het gehele puntensysteem gelezen/gehoord ....Ben laatst toevallig in een huurbusje door rood gereden, weet iemand hoe het dan met de punten zit?Dit systeem is er in Engeland al jaren en niet alleen voor jonge bestuurders. Schijnt toch te helpen.Typisch Nederland, weer een manier om de trouwe automobilist centen uit de zak te kloppen
I.d.d volledig mee eens......................moet zeggen door rood erg gevaarlijk; dus terecht een bon!!!!!!!!!!
Vroegah (hoor mij, 28 jaar ) had je in Eindhoven op de Ring nog een variabele groene golf! Dan lichtte de adviessnelheid op (thv de TUE bijvoorbeeld) en als je die dan reed, had je gegarandeerd groen bij de volgende kruising. Om god weet welke reden is dat weggehaald, en nu is de Ring inderdaad een klein drama. Of wat dacht u van de Boschdijk? Ik heb zelfs het donkerbruine vermoeden dat ze de verkeerslichten daar doelbewust zo hebben afgeregeld dat je wel haast door rood MOET rijden, zodat ze je lekker kunnen flitsen!In Eindhoven op de rondweg kun je de groene stoplichten altijd makkelijk halen, mits je maar harder dan 80 rijd.
Als je de max. snelheid van 50 aanhoud, dan sta je daar voor elk stoplicht stil (is iemand op afgestudeerd waarschijnlijk).