Als ze hetzelfde zijn betekend dat, dat de kleppen in de overstaande cilinders gelijktijdig open en dicht gaan. Aangezien de nokkenassen hetzelfde zijn... dit kan toch niet kloppen? Het nokkenaswiel zet je ' op tijd ' op de nokkenas door een pennetje op de nokkenas, en een gat in het nokkenaswiel. Je kan het nokkenaswiel dus maar op 1 manier op de nokkenas zetten. Er zal dus verschil moeten zijn in of:De nokkenassen voor links en rechts zijn identiek. De riemwielen ook volgens mij.
als ze hetzelfde zijn dan gaan de tegenoverliggende cilinders juist NIET gelijktijdig open...
of liggen de cilinders bij je blokkie beide LINKS van de nokkenas?????
Jullie hebben beiden helemaal gelijk! Ik denk ook veel te moeilijkVolgens mij kunnen ze gelijk zijn.
Waarom: de hoek die de cilinders met elkaar amken is precies 180 graden, dat betekent bij een zelfde montagepositie dat ze teopzichte van de CILINDERS 180 graden gedraaid staan....... toch????
Niks aan de hand zou ik zeggen..
Technisch gezien bega je hier een giga flater!!!!!
Ander goed nieuws: links en recht zijn alle onderdelen identiek. En dan ook echt alles. Op twee dingen na: de riemwielen.
Zou ook logisch bij volgorde 1-3-2-4, met 1-3 en 2-4 aan dezelfde kant (eigenlijk is het een opengeklapte lijnmotor) de twee rijen 360 graden uit fase staan t.o.v. elkaar. Dus je kunt de nokkenassen identiek maken als je ze maar 180 verdraaid inbouwt. Dat doe je dus met het nokkenasriemwiel.
Je bedoelt een snelle k..t? Of een mooie vrouw in een Alfa, is ook een snelle......een snelle Vulva:
Sorry beetje of topic, maar kon het niet laten.
Rob
Dat zou dan toch simpel op te lossen te zijn door op de ene kant van het riemwiel het merkteken op een andere plek te zetten dan op de andere kant. Volgens mij heb ik nog wel een los riemwiel liggen, ik zal zaterdag eens kijken.nokkenashuis kan zo wie zo niet identiek zijn. Dus het markeringteken om de nokkenas op tijd te zetten is ook niet gelijk of te wel 180 graden verdraaid. Ik heb ooit eens die riemwielen bij elkaar gehad en zou toch zweren dat ze hetzelfde zijn. Alleen de ene zit omgedraaid ten opzichte van de ander.
Rens