Op mijn GTV zit een Gemini-alarm, bij aflevering in 1997 door de eerste eigenaar laten inbouwen. Ik heb daar nooit enig probleem mee gehad, nooit valse alarmen of ander malheur. Maar gisteren sloeg het noodlot toe:
Toen ik rond middernacht thuiskwam en de auto met de afstandbediening wilde afsluiten en op alarm zetten gebeurde er niets, terwijl het LEDje in de zender normaal brandde. Na een aantal keren proberen, ook vlak bij de auto, ging plots het alarm af en was dit niet meer stil te krijgen. Normaliter gaat dat ook via de afstandbediening, maar daar reageerde hij niet op. Er was overigens geen raam of deur open, geen reden dus voor alarm. Ook met het reservezendertje lukte het niet. Uiteraard was ook de startblokkering geactiveerd, dus rijden ging niet meer.
Wel een probleem omdat ik bereikbaarheidsdienst had en met spoed opgeroepen zou kunnen worden. En natuurlijk stond de GTV op de oprit voor de Espace, dus die kon ik ook niet nemen. Enfin, vrouwlief uit bed en met vereende klachten mopperend de GTV (nu even de GVD

Uiteindelijk de massakabel van de accu los gemaakt, direct weer oorverdovende sirene, maar wat schetste mijn verbazing toen na opnieuw verbinden van de accu het hele probleem was opgelost.

Leuk natuurlijk, maar wat zou er aan de hand zijn geweest? Ik was nu gelukkig thuis, maar ik kan me ook situaties elders voorstellen in het donker, bij stromende regen, of erger nog, bij een terras vol toeschouwers die beginnen te roepen dat ik dan maar geen Alfa had moeten kopen..

Iemand een idee, iets wat ik kan checken etc, etc?