@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Noord Holland rit 17 april (2e paasdag)

di apr 18, 2006 13:58

Jammer Michel, balen man... :( :(

Wat voor "busje" mag dat dan wel zijn??? Is er missien een plug uit je krukas geschoten?? (Oliedruk weg??)

Helaas ben ik afgelopen nacht weer stevig in touw geweest, dus konden wij er vandaag helaas niet bij zijn, Juul stond er klaar voor... Het was wel mooi weer dus vanmiddag Friesland nog even "onveilig" gemaakt en ff lekker een terrasje gepakt in het zonnetje.
Volgde keer beter dan maar weer.:wink:

Was mooi geweest drie Nuova's bijelkaar... :lol:
Hee Arjen!

Misschien is busje wel niet het goede woord... maar hier een foto die het wat duidelijker kan maken.

Afbeelding
Het is dat zilveren busje in het knikpunt... (nu even geen photoshop om het te omcirkelen) Hier zit ie er nog in maar als je de as een kwartslag draait ontbreekt ie!
Maar we hebben het er volgende week wel even over... Je komt toch wel even? Drie Juuls zonder deuk!!!

@giuliaforjulia
Jullie Juul keek inderdaad verliefd... en die van ons was er stuk van! :P
En dus ook nog pech gehad? Benzine op. Ja daar bel je de ANWB dus niet voor. Benzinemeter stuk dan? of niet goed berekend? Vast te veel gas gegeven toen jullie even voorop mochten rijden :wink: :wink:

Het was hartstikke leuk!

En ik ben natuurlijk nog een bedankje vergeten: DE ORGANISATIE voor de prachtige route en het organiseren van zo'n evenement!! =D> =D>
Kruisstukje dus kapot. Is reparatie van niks, maar wel lastig onderweg natuurlijk. Komt goed iig. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

tommie
Guru
Guru

RE: Noord Holland rit 17 april (2e paasdag)

di apr 18, 2006 16:54

ik heb ook een heleboel foto's.. op een xd kaartje, maar volgens mij wil mn cardreader die niet slikken (camera van mn pa, dus daar gelaten en nu in enschede..) ik hoop echt dat ik ze er op krijg vandaag of morgen! anders dit weekend pas..

was voor mij (en mn vriendin) de eerste keer dat we aan zoiets meededen, maar we vonden het allebei heel erg leuk!

om 8 uur 's ochtens vertrokken vanuit doetinchem voor een ritje van (volgens de routeplanner) 1.27 uur. uiteindelijk werd het een kwartiertje langer omdat iemand zonodig midden in weetikveelwaar de brug een kwartier open moest zetten om een x aantal boten door te laten.

uiteindelijk om kwart voor 9 bij Sam van Lingen aangekomen en daar ons ingeschreven als startnummer 23 (viel nog mee dus hoe laat we waren) daarna even lekker rondgelopen en gekeken, nog met een paar mensen gepraat en Robert ontmoet zoals hij al zei :) even van het geluid van zijn 75 V6 genoten en nog meer rondgekeken en foto's gemaakt van veel mooie alfa's :)

rond kwart over 9 denk ik, weggereden na op het laatste moment nog even snel n paar foto's van de montreal gemaakt te hebben die aan kwam rijden :) en alsnog weer ingestapt en gaan rijden.

onderweg zo veel mogelijk ons best gedaan de vragen te beantwoorden, van het uitzicht te genieten en er op die manier een hele leuke dag van gemaakt! onderweg nog veel foto's gemaakt van de omgeving/de omgeving gecombineerd met alfa('s)/alfa('s) en met nog meer mensen gepraat, waaronder ook de (zoals t zo mooi gezegd werdt) equippe van GiuliaforJulia wat mn vriendin en ik beide een heel mooi idee vinden!!

het grappige was dat we van te voren eigenlijk niemand kenden, maar zo zie je maar weer dat door een gezamelijk hobby (gekte/virus) je heel makkelijk met andere mensen in contact komt!

na aankomst in wieringerwerf (om 10 over 4 dus net op tijd) ons deelname formulier ingevuld en lekker wat gedronken, de uitslag afwachtend.
na de prijsuitreiking ook eigenlijk vrij snel weer gegaan waarna we nog voor de rotonde de 3 Junior Zagato's, de montreal en GiuliaforJulia tegenkwamen die toen dus net aankwamen!

daarna nog even doorgereden naar Hippolytushoef naar een kennis en daarna over de afsluitdijk terug naar doetinchem! bij de mac kwamen we de zwarte 155 met de witte 5 spaaks velgen nog tegen toen wij er op reden en zij weggingen, maar volgens mij werden we niet herkend..

om half 10 weer terug in doetinchem, spulletjes uit de auto geladen, nog even lekker wat gedronken en toen lekker gaan pitten want zitten had ik al genoeg gedaan in mn hangzak :D

zodra ik de foto's online heb, komen ze hierbij!!

de organisatie bedankt! ik vond het super :)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

paulson
Junior Member
Junior Member

di apr 18, 2006 18:59

Zooo toch nog 84 equipes dat had ik niet verwacht zoveel auto waren er nog niet om 5 over 10 toen wij weg reden, zie ook op de foto's allemaal auto's staan die ik niet heb gezien, we reden ook vrij vooraan, geen moment in een slinger gereden dus kon het gas overal zowat door de bodem heen trappen :D

hier staan mijn foto's ik heb er niet zo heel veel gemaakt, voor een groter formaat kan je me mailen.

http://home.planet.nl/~sonne055/SCARB/
Alfa mogen kraken, piepen en kapot gaan, ze hoeven alleen mooi en snel te gaan

nielshoving

di apr 18, 2006 20:08

Het was een mooie rit en een dikke :thumbs: voor de organisatie. En zeker ook de opkomst viel niet tegen.
Zeker leuke rit gehad samen o.a. Paul met zijn 145 :D
Lekker rustig aan gereden.
Aantal foto's op de site gezet.
Samen met mijn vriendin de rit gedaan.
Voor haar de eerste keer ze vraagt nu of ze alweer een keer mee mag :D
De terug weg ging ook voorspoedig terug in Almelo binnen 2 uurtjes thuis. Dat ging ook mooi en zeker de moeite waard om ook veder te rijden voor een alfa rit :)

Klik hier

paulsteeman
Guru
Guru

di apr 18, 2006 20:32

Hierbij een paar foto`s die ik gisteren nog gemaakt heb. (Ik hoop dat het werkt)
klik hier
Tot de volgende rit

@ Niels: bedankt, het was idd leuk, gave foto`s.
Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

alfa6
Member
Member

wo apr 19, 2006 02:32

Zoooo... fotokes (dit wordt ooit nog een Nederlands woord Kristal) ge-upload.
Ik heb helemaal geen Meneerke Van Dale ambities , maar als het geboekstaaft ( help : het kofschip zegt T maar mijn konkels willen een D intikken ) wordt zijnde : Hoe meer fotokes hoe prettiger ... Dan kan ik mij der helemaal in vinden
Kristal
Jouw kronkels werken prima hoor!
Het komt eerder doordat je het ezelsbruggetje verkeerd gebruikt: 't kofschip of fokschaap pas je toe op de stam van het werkwoord, in dit geval staven=stav- de 'v' zit niet in 't schip dus voltooid deelwoord met een 'd'.
Een andere, betere, methode is naar de verleden tijd van het werkwoord te kijken; staven, staafde, dus: gestaafd.

Was overigens een leuke rit... leek af en toe limburg wel :)
Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

SPIDERVELOCE1750

wo apr 19, 2006 06:27

Ik heb helemaal geen Meneerke Van Dale ambities , maar als het geboekstaaft ( help : het kofschip zegt T maar mijn konkels willen een D intikken ) wordt zijnde : Hoe meer fotokes hoe prettiger ... Dan kan ik mij der helemaal in vinden
Kristal
Het komt eerder doordat je het ezelsbruggetje verkeerd gebruikt: 't kofschip of fokschaap pas je toe op de stam van het werkwoord, in dit geval staven=stav- de 'v' zit niet in 't schip dus voltooid deelwoord met een 'd'.
Een andere, betere, methode is naar de verleden tijd van het werkwoord te kijken; staven, staafde, dus: gestaafd.
Bedankt Chris( en @PM) !!! :oops: Ik voelde me al telkens terug een klein ukje als ik je fluffy avatar zie , maar nu nog een stukske meer ... :lol: :wink:

Kunnen wij je Sei binnenkort ergens bewonderen ? [-o<

Kristal

tommie
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 10:44

Kristal

Was overigens een leuke rit... leek af en toe limburg wel :)
Chris

heb jij een poos achter me gereden met je Sei? ik had die zilvergrijze 75 met 14 inch lichtmetaal (indy velg kreeg ik te horen :oops: )

alfa6
Member
Member

wo apr 19, 2006 13:04

Ik laat m'n neus (en 6) op de registerdag even zien.

Afbeelding

Dat zou maar zo kunnen, tommie!

Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

SPIDERVELOCE1750

wo apr 19, 2006 13:49

Chris
:thumbs: Fotokodakske ligt al klaar :D

Kristal

tommie
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 15:46

Afbeelding

Dat zou maar zo kunnen, tommie!

Chris
lijkt me duidelijk :)

bralfa
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 16:03

Jammer Michel, balen man... :( :(

Wat voor "busje" mag dat dan wel zijn??? Is er missien een plug uit je krukas geschoten?? (Oliedruk weg??)

Helaas ben ik afgelopen nacht weer stevig in touw geweest, dus konden wij er vandaag helaas niet bij zijn, Juul stond er klaar voor... Het was wel mooi weer dus vanmiddag Friesland nog even "onveilig" gemaakt en ff lekker een terrasje gepakt in het zonnetje.
Volgde keer beter dan maar weer.:wink:

Was mooi geweest drie Nuova's bijelkaar... :lol:
Hee Arjen!

Misschien is busje wel niet het goede woord... maar hier een foto die het wat duidelijker kan maken.

Afbeelding

Het is dat zilveren busje in het knikpunt... (nu even geen photoshop om het te omcirkelen) Hier zit ie er nog in maar als je de as een kwartslag draait ontbreekt ie!
Maar we hebben het er volgende week wel even over... Je komt toch wel even? Drie Juuls zonder deuk!!!

@giuliaforjulia
Jullie Juul keek inderdaad verliefd... en die van ons was er stuk van! :P
En dus ook nog pech gehad? Benzine op. Ja daar bel je de ANWB dus niet voor. Benzinemeter stuk dan? of niet goed berekend? Vast te veel gas gegeven toen jullie even voorop mochten rijden :wink: :wink:

Het was hartstikke leuk!

En ik ben natuurlijk nog een bedankje vergeten: DE ORGANISATIE voor de prachtige route en het organiseren van zo'n evenement!! =D> =D>
Da's iig geen krukas, maar een aandrijfas / cardanas

Wees blij... Dit is een stuk makkelijker te verhelpen
Shut up and ride!

montsmalfa
Full Member
Full Member

wo apr 19, 2006 21:52

Ja, precies... aandrijfas... :oops: :oops:
En het apparaat zelf heet eeeeh een eeeeh kruiskoppeling ofzo? Ik ben heel slecht in het onthouden van technische termen.
Ik kijk altijd op de factuur wat er nieuw op mijn auto is gezet. :oops:
Ik ben beter in 'hints' met autoonderdelen. :wink:

Ik weet wel vaak wat en waar het voor is... zo weet ik dat deze as zorgt dat m'n achterlichten branden, een soort dynamo zeg maar :wink: :wink:

Zonder gekheid: Ik vind het geweldig dat bij Juul alles zo mooi aan de oppervlakte zit. Bij de 156 zouden overal kapjes en omhulsels voor zitten of het ligt natuurlijk weer aan de computer of sensoren :evil: :evil:
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

tommie
Guru
Guru

za apr 22, 2006 18:12

eindelijk heb ik mn foto's online!!!!!!!

deze zijn HIER te bekijken :)

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

za apr 22, 2006 21:49

Het was het wachten waard Tommie mooie foto's en zoveel je kan bijna Kristalleke vervangen :wink:
ciao Bart en Jolanda

156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra

gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

Terug naar “Evenementen”