Bij de lokale ijzerhandel hadden ze die eechter niet

Ga naar de dealer!Mooi zo'n draad die dan toch weer tot een eensgezinde conclusie lijkt. Koper it is, koper it will be! Dat zat er namelijk ook al op dus dat lijkt logisch.
Bij de lokale ijzerhandel hadden ze die eechter nietDus waar kan ik koperen M8 bouten vinden?? Bij de bouwmarkt vast ook niet? Auto onderdelen handel dan maar (Brezan?)???
En nog een keer: Het zijn de moeren die van koper zijn - niet de bouten. Gebruik RVS bouten en ze roesten niet. Misschien dat je electrolytische reacties krijgt met RVS maar je moet warschijnlijk je uitlaat los maken voordat dat een echt een probleem wordt.
Ik had niet goed gelezen
![]()
Inderdaad, de draadeinden zijn niet van koper alleen de moeren.
Ik zou er toch de originele tapeinden indraaien.
Dit zijn ook van staal en hebben de juiste lengte.
Bovendien heeft de kant de kant die in het blok moet fijne draad en de moerkant grovere.
Dus een standaard RVS bout draai je er niet zo in!
Tenzij je er nieuwe draad intapt wat ik persoonlijk niet zou doen.
Haastige spoed is zelden goed!Ik had niet goed gelezen
![]()
Inderdaad, de draadeinden zijn niet van koper alleen de moeren.
Ik zou er toch de originele tapeinden indraaien.
Dit zijn ook van staal en hebben de juiste lengte.
Bovendien heeft de kant de kant die in het blok moet fijne draad en de moerkant grovere.
Dus een standaard RVS bout draai je er niet zo in!
Tenzij je er nieuwe draad intapt wat ik persoonlijk niet zou doen.De kant die het blok in gaat is 1.25 en de kant van de moer spoed 1mm.
Oh? Ik heb tapeinden gehaald met bijbehorende moeren (koper.....). Draad is over het geheel gelijk! Dus moeren dan ook 1.25 (?) Ach, het past...Ik had niet goed gelezen
![]()
Inderdaad, de draadeinden zijn niet van koper alleen de moeren.
Ik zou er toch de originele tapeinden indraaien.
Dit zijn ook van staal en hebben de juiste lengte.
Bovendien heeft de kant de kant die in het blok moet fijne draad en de moerkant grovere.
Dus een standaard RVS bout draai je er niet zo in!
Tenzij je er nieuwe draad intapt wat ik persoonlijk niet zou doen.De kant die het blok in gaat is 1.25 en de kant van de moer spoed 1mm.
Succes.Nee beste vriend,
De OP gaat idd niet de tapeinden vervangen omdat hij dat niet nodig acht.
Vanavond ga ik naar een Alfa garage hier in Ehv (geen dealer) met het volgende verlanglijstje:
12 koperen M8 moeren (8 voor aansluiting spruitstuk-blok, 4 voor aansluiting spruitstuk-middendemper)
4 RVS bouten (voor aansluiting spruitstuk-middendemper)
I-ight?
Tuurlijk wel, deze jongenOnder de auto op de uitlaatverbindingen werken stalen bouten en moeren met een lik koperpasta ook nog steeds prima, niemand meer die dat gebruikt?