Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Vrijrijden 4 november

zo nov 05, 2006 20:31

Soms wil het gewoon niet harder. Dan is het gewoon glad, omdaat er veel olie ligt, of veel rubber of juist geen. En dat moet je dan accepteren, heb ook wel eens meegemaakt dat ik totaal niet aan mijn tijden kwam. Gelukkig had iedereen dat, dus dan valt het weer mee he! Als je het niet accepteert verlies je meestal meer (snelheid of erger).
Alfa romeo: The art of the machine!

Rees-Cees

Re: RE: Vrijrijden 4 november

zo nov 05, 2006 20:39

Soms wil het gewoon niet harder. Dan is het gewoon glad, omdaat er veel olie ligt, of veel rubber of juist geen. En dat moet je dan accepteren, heb ook wel eens meegemaakt dat ik totaal niet aan mijn tijden kwam. Gelukkig had iedereen dat, dus dan valt het weer mee he! Als je het niet accepteert verlies je meestal meer (snelheid of erger).
ja dat zijn wijze woorden marc. je hebt helemaal gelijk.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Vrijrijden 4 november

zo nov 05, 2006 21:27

*ben geen racer*
Op SSAR vroeg op zondag last van een vettige baan, 155 brak uit op de vreemdste plekken, banden denk je dan maar dat was het probleem niet, voortijdig toch Zandvoort maar verlaten, beter de zaak heel houden.
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Vrijrijden 4 november

zo nov 05, 2006 21:32

...., beter de zaak heel houden.
Heel verstandige keuze. J e kunt evt wat met bandenspanning spelen maar als dat niet werkt qua grip, beter weer met je eigen auto in takt weer naar huis !
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Vrijrijden 4 november

zo nov 05, 2006 21:50

2.4 voor en 2.2 achter, zaterdag ging heerlijk en zondag niet :cry: *overigens, fijn en leerzaam topic* 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Vrijrijden 4 november

zo nov 05, 2006 21:51

2.4 voor en 2.2 achter, zaterdag ging heerlijk en zondag niet :cry: *overigens, fijn en leerzaam topic* 8)
Hi Kees,

koud of warm (die 2.4 / 2.2) en met wat voor soort banden ?
(van elkaar leren is inderdaad heel mooi (en leuk) !)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Rees-Cees

Re: RE: Vrijrijden 4 november

zo nov 05, 2006 21:58

2.4 voor en 2.2 achter, zaterdag ging heerlijk en zondag niet :cry: *overigens, fijn en leerzaam topic* 8)
keesie doe er eens 2,6 voor in en 2,8 of 3,0 achter in dan gaat ie veel beter hoor (koude temps dan), wel je gas er ophouden 8)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Vrijrijden 4 november

zo nov 05, 2006 22:06

...wel je gas er ophouden 8)
Dat lijkt me dan geen overbodige luxe inderdaad (met 3 bar in de achterbanden ;) ) :lol:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4428
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Vrijrijden 4 november

ma nov 06, 2006 03:07

...
En een bobbel in de weg zorgt natuurlijk ook voor minder wieldruk dus eerder blokkeren. Bekend voorbeeld die bocht over een heuvel op de N-ring die voor Aremberg en Fuchsrohre ligt, Schwedenkreuz dacht ik.
....
Dat klopt, alleen rem je bij Schwedenkreuz beter iets voor de bocht ipv in de bocht ;)
(waar het asfalt redelijk is en je weer met iets gas er op door SX kan rijden wat meer stabiliteit in de auto brengt (met name met een FWD auto))
Bedoelde ik ook remmen (of elke andere vervorm van versnelling/vertraging) voor een heuvel en niet erp ivm wieldruk. Je hebt helemaal gelijk. Het staat er alleen niet helemaal duidelijk. Ik ben door Ron gewaarschuwd voor SX dus ik ga daar niet op het randje zitten.
Heel thuis komen is altijd het belangrijkste, zowel ik zelf heel, als mede ringers als de auto.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Vrijrijden 4 november

ma nov 06, 2006 13:36

Je krijgt meer druk op de achterkant door deze te verlagen!
Eenvoudiger is natuurlijk de remdruk meer naar voren te zetten ;-)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Vrijrijden 4 november

ma nov 06, 2006 19:51

Hij zou achter inderdaad nog wat lager kunnen, maar meer druk naar voren is lastig :wink:
Hebben jullie racers nooit dat de maximale remdrukbegrenzing nog niet voldoende is?
Bij aankoop werd ik gewaarschuwd dat zo'n regelaar vaak nog teveel remdruk naar achter stuurt.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door LENZ op ma nov 06, 2006 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Vrijrijden 4 november

ma nov 06, 2006 19:54

Mooie foto ! Minder agressieve remblokken achter (of veel agressievere remblokken voor) ;)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Evenementen”