Dat denk ik ook. Je gaat niet voor je plezier in een auto van minstens 45 jaar oud dagelijks rijden omdat dat goedkoop lijkt. Daar kom je snel van terug. Dat levert geen voordeel op. Lees de verhalen maar eens in Klassiek en techniek van die ambtenaar in z`n antieke Riley. Daar is al veel tijd en moeite in geinvesteerd om hem alleen al rijdend te houden, daar kun je gemakkelijk een moderne auto voor rijden. En rijden met zo`n ding over de hedendaagse snelwegen met al het snelle en drukke verkeer is ook al geen pretje. Neem alleen al die files.De meeste oldtimers gaan nauwelijks harder dan 90 a 100 km per uur. Heel veel belastingvrije Mercedesrijders hebben ook al de pijp aan Maarten ( niet Bijlsma ) gegeven omdat de kosten boven het gewin stijgen.Iemand die rijdt met een auto van voor 1960 is volgens mij toch een liefhebber. (of een gierige Nederlander, whahaha mag ik ook eens ??? ) 't zou me dus verbazen dat zo iemand met een wrak de weg op gaat ?
Klopt, maar da's mijn punt: iemand die met zo'n auto rijdt, zorgt daar sowieso wel voor denk ik, ook zonder meekijkend oog van de APK.Neemt niet weg dat die wel in orde moeten zijn.
Ja goed, het merendeel misschien wel maar er zal toevallig iemand die hem niet in orde heeft tegen jouw bella knallen omdat zijn remmen weigeren ofzo.Klopt, maar da's mijn punt: iemand die met zo'n auto rijdt, zorgt daar sowieso wel voor denk ik, ook zonder meekijkend oog van de APK.Neemt niet weg dat die wel in orde moeten zijn.
Ja, maar:In de bouw gaat men tegenwoordg ook uit van de verantwoordelijkheid van de koper/ eigenaar/ opdrachtgever. Je bent in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor de veiligheid, maar als jij dit niet kan overzien schakel je een aannemer in. Die stelt zich daar dan garant voor. Duidelijk toch.
Vertaald betekent het dus dat de eigenaar/ bestuurder verantwoordelijk is voor de veiligheid van z'n voertuig. Heb je hier geen kaas van gegeten of durf je die verantwoordelijkheid niet aan, dan maak je een deal met een garage voor veilig onderhoud. Zo simpel moet het toch kunnen.......
Kortom: weg met die Apk!
Dat denk ik dus ook. zo heb je ze ook hier bij ons. Verzekering: naaaah ! ze pakken me toch niet. Autokeuring ? waarom zouden ze ? Rijbesijs ingetrokken wegens dronkenschap ? rijden maar, pakkans 1 op weetikveel....Dat soort lieden rijdt toch onverzekerd rond en laat nu ook de Apk verlopen! Regels kun je wel heel mooi bedenken, maar dat betekent nog niet dat ze nageleeft worden. Dus wat dat aan gaat geen verschil volgens mij.
Ik ben niet voor afschaffen van de APK. Steeds meer mensen gaan bezuinigen op onderhoud aan de auto nu de financiele situatie voor veel gezinnen achteruit loopt. De APK is dan nog de enige keer in het jaar dat ze naar de garage moeten. Dan komen toch veel mankementen aan het licht. De auto moet voldoen aan minimale eisen en als die al niet meer gehaald worden.... Gladde banden, remmerij, speling op fusee en stuurkogels e.d. Sommigen geven liever geld uit aan chiptuning dan aan een paar fatsoenlijke banden onder hun auto. Remschijven vervangen bijvoorbeeld gebeurd alleen als ze afbreken of scheuren. Blokjes vervangen ze alleen als ze lawaai gaan maken. Zelfs in deze winter rijden nog lieden rond met minder dan 2 mm profiel.Kortom: weg met die Apk!