Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:29

Inkoppertje: is het een Bitch's Fore Head?
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:29

[-X Nog ff wachten op het goede antwoord.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:30

Oh, dacht dat jij het wist.... als expert :D

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:31

Ik hoop het wel. :oops: :oops: :oops:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:33

Jij zit ook op een droger te wachten?

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 650
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:34

Construction language is a lot like French. It's just that instead of "le" in front of most everything you use "fuckin". For example...

"where iz ze sledge hammair?" (sorry, I know no more French than I do Venusian)

or

"Where's the fuckin BFH?"

(BFH stands for Big Fuckin Hammer, note the double use of 'fuckin' there, some clever, eh?)

another example...

" 'Ave you seen ze electricion and plumbair?"
" Oui, zey went zat way wis ze sheetmetal installair."

or

"Hey, you seen the fuckin sparky and the turd-herder?"
"Yeah, they just went to fuckin break with the tin-man."

your education degredation for today.


Of een Big Fat Hammer

Adios, JR

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:34

Ik ga liever naar de echte expert, daar wordt je wijzer van. :blue_lol:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:38

vallen d'r ook waterpompen te winnen ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:39

vallen d'r ook waterpompen te winnen ?
Ja, en scharen. :blue_lol:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 15:40

Toch wel met gebruiksinstructie mag ik hopen?

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

Re: RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 16:07

Kijk jongens, het word weer gevaarlijk nu.


Roberto schreef
Ik ben al een keer vanuit Zoetermeer terug naar Tukkerland gereden met een kapotte waterpomp. Geen centje pijn. En dat waren wel iets meer kilometers dan 20.
Dus nu denken de boy's : hup snaar door knippen,geluid weg, en een paar kilometer rijden moet lukken...

Probeer het maar.... [-X

[-( [-( [-(
Met kapot bedoelde ik dat het lager van de waterpomp kapot was. De waterpomp draaide gewoon, maar maakte wel (wat) herrie.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 16:20

vallen d'r ook waterpompen te winnen ?
Ja, maar alleen voor de linkerkant :wink:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8244
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 17:11

heb je geen gaatje waar je wat olie in kan spuiten?
Bij mij zit er een gaatje waar je de as kan smeren. :?
Je gaat tog niet in alle gaatjes olie spuiten :oops: :? :blue_lol:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8244
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 17:21

Maar we moeten toch wel een grapje kunnen maken door wat niet-serieuze oplossingen? Dat houd het leuk.... iemand die weinig verstand heeft zal nog wel wat meer vragen en lezen voordat hij wat gaat slopen?

a) iemand die weinig verstand heeft of...
b) iemand die weinig verstand van zaken heeft.
Kan toch zijn dat ie veel hersenen heeft en weinig verstand.
Hebben we daar een aparte rubriek voor :roll:

:jumping:

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Vraagje waterpomp

di mar 08, 2005 21:02

Mijn ervaring is dat een kapotte (of bijna kapotte) waterpomp niet gaat fluiten maar een soort rammeltje begint te maken. Weet je zeker dat de snaar niet versleten is of te los stond? Daarnaast kan ook de dynamo nog de schuldige zijn.

20km rijden met een fluitende snaar lijkt me niet zo'n probleem, zoals al gezegd die dingen slaan niet zomaar vast.

Ik heb een keer 100km gereden met een niet draaiende waterpomp. De waaier was van het asje gebroken, daardoor draaide de poelie wel mee maar de pomp zelf niet. Dat heeft me geen koppakking gekost, hoewel de meter continu boven de 100 graden stond en het oververhittingslampje af en toe brandde. Maar zowel de meter als het lampje waren kapot volgens de wegenwacht die ik er eerst bijgehaald had... [-X

Niet dus, de waterpomp was kapot omdat ik de dag daarvoor de oude eruit had moeten bikken. In de haast was er een brokje gietijzer in het koelsysteem terecht gekomen, waardoor de nieuwe waterpomp na 20km kapot ging. Moraal van dit verhaal: je koppakking gaat niet zomaar kapot, en de wegenwacht weet ook niet alles. Met zulke domme sleutelfouten kunnen ze natuurlijk ook geen rekening houden... :mrgreen:
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Terug naar “Algemene Technische vragen”