Andretti Molletti

Re: RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 22:33

Zijn er mensen die een grotere LMM icm het standaard QV motronic systeem gebruiken ?
Welke LMM heb je in dat geval gebruikt (745i (bmw dus) of een andere ?) Zou graag je oplossing zien/horen/voelen ;)

Omdat een Motronic redelijk geprogrammeerd kan worden, zou een grotere LMM ivm nokkenassen en rollenbank afstellen ook al een en ander moeten brengen, zonder de kosten van een Emerald of ander programmeerbaar MMgt.
Alleen een grotere/andere LHM zonder motronic en(of) injectoren aan te passen zal niet (goed) werken. Er wordt alleen maar minder brandstof ingespoten....
In de motronic is natuurlijk wel een software aanpassing te maken om het wel goed te laten werken. En dan zou het wel nut kunnen hebben.

Groeten, Sander.
kun je niet je veer slapper zetten of is dat te simpel gedacht???

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 22:52

Toen ik de prijzen zag, was mijn eerste indruk: dat kan niks zijn, volgens mij was een Complete set go tech pro met kabelboom ver onder de 400 euro, toen stond er nog een prijs bij de ecu in hun shop ( 200 nog wat euro), ze gebruikte het ook op de 147/156 gta toerwagen in zuid afrika, kan het haast niet slecht zijn.
Heb weleens een dealeradres ed voor nederland opgevraagd, maar nooit een reactie gekregen.

SanderQV
Member
Member
Berichten: 133
Lid geworden op: di dec 28, 2004 17:49
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 23:13

Zijn er mensen die een grotere LMM icm het standaard QV motronic systeem gebruiken ?
Welke LMM heb je in dat geval gebruikt (745i (bmw dus) of een andere ?) Zou graag je oplossing zien/horen/voelen ;)

Omdat een Motronic redelijk geprogrammeerd kan worden, zou een grotere LMM ivm nokkenassen en rollenbank afstellen ook al een en ander moeten brengen, zonder de kosten van een Emerald of ander programmeerbaar MMgt.
Alleen een grotere/andere LHM zonder motronic en(of) injectoren aan te passen zal niet (goed) werken. Er wordt alleen maar minder brandstof ingespoten....
In de motronic is natuurlijk wel een software aanpassing te maken om het wel goed te laten werken. En dan zou het wel nut kunnen hebben.

Groeten, Sander.
kun je niet je veer slapper zetten of is dat te simpel gedacht???
Als je bij dezelfde hoeveelheid lucht, een gelijke uitgangsspanning van de grotere LHM wil hebben (voor de juiste brandstof en ontsteking bij standaard! motronic) dan zou je inderdaad de veer slapper kunnen zetten. Of je dan over het hele bereik de juiste overdracht van lucht-> spanning kunt krijgen durf ik echter niet zo te zeggen, dit is namelijk een logaritmische overdracht. En ik kan me voorstellen dat de nauwkeurigheid minder wordt.
Wat je dan in iedergeval niet hebt, is een groter bereik wat betreft de maximaal te meten hoeveelheid lucht.

Maar is de standaard LHM nu de bottle-neck of niet??

Groeten, Sander.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 23:41

Ter hoogte van de klep in de LHM is de doorsnede van het inlaatkanaal het kleinst, dus ik denk van wel.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ErwinV6

RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 23:50

He Sander hoest met je V6je :roll: :wink:

SanderQV
Member
Member
Berichten: 133
Lid geworden op: di dec 28, 2004 17:49
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa 75 V6

di nov 28, 2006 23:55

He Sander hoest met je V6je :roll: :wink:
Ik weet het, het schiet niet op :oops: Maar afgelopen zaterdag nog wel effe mee gereden!
En eh, rijdt die van jouw nu al :wink:

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

wo nov 29, 2006 00:28

@Sander: 45mm LMM doorlaat standaard op een V6 dus da's erg weinig... (en ja, dat ie daarna op de rollenbank moet, dat snap ik ook ;) )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

ErwinV6

Re: RE: Alfa 75 V6

wo nov 29, 2006 09:49

He Sander hoest met je V6je :roll: :wink:
Ik weet het, het schiet niet op :oops: Maar afgelopen zaterdag nog wel effe mee gereden!
En eh, rijdt die van jouw nu al :wink:
Nope maar het blok is inmiddels wel klaar beterrr als nieuw ben benieuwd :driving:
Er is toch ook wel een mooi beetje aan verbeterd dus moet winst opleveren :wink:

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

wo nov 29, 2006 10:27

Settings voor een emerald waren geloof ik per 100 rpm (kan het thuis ff opzoeken). En er is inmiddels een V6 mapping voorhanden ;-)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

vr dec 29, 2006 11:46

Wie hebben er al een verlicht vliegwiel (motor en/of bak) op zitten ? Bij wie he je dat laten doen ? (of kant en klaar gekocht (bijvoorbeeld aluminium vliegwiel))
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

vr nov 02, 2007 20:42

Na 1,5 jaar met de emarld gereden te hebben ben ik alweer gewend aan het vermogen.
Dus ik wou een beetje verder gaan. Nu was ik van plan andere nokkenassen te laten monteren. Wilder/scherper dan van een QV.

Alleen dan moet je ook andere zaken waarschijnlijk gaan aanpassen als bijv. klepbekers. Dit wordt een voor mij te prijzig gebeuren.

Kortom wat zou goedkoper zijn en heeft het zin...
Ik dacht aan nokkenassen uit een QV en bijv de (aangepaste) luchtinlaat van een164. Of is dit gerommel binnen de marge( < 10 pk)

Suggesties zijn welkom.
Laatst gewijzigd door Aikon1694 op za nov 03, 2007 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niet meer een 75 V6
- Spider 2.0 T.S. 16v, type 4 (met achterwielaandrijving)
- VFR800i
- V70
- M3

Andretti Molletti

RE: Alfa 75 V6

vr nov 02, 2007 23:25

www.catcams.be

http://www.catcams.be/800x600/prod01Ali ... 10303xx.js

1030307 282 / 256° 227 / 225° 10.35 / 9.70mm 1.85 / 1.65mm

Lijkt me een aardig asje wat er nog zo inkan zonder gekke dingen.
Weet iemand de specs van de QV nokkenassen?

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

za nov 03, 2007 20:56

Inderdaad de nokkenassen die ik zocht komen daar vandaan. Maar of het nu specifiek die waren... Kan ik eens na vragen.
- Niet meer een 75 V6
- Spider 2.0 T.S. 16v, type 4 (met achterwielaandrijving)
- VFR800i
- V70
- M3

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Alfa 75 V6

di nov 06, 2007 20:40

http://www.omextechnology.co.uk/
6 gaskleppen. omex 600. andere injectoren. andere nokkenassen. lmm vervallen laten ( je gebruikt een tps sensor enz ). boel werk en centen maar dan kun je wel voorruit met je ECU !
maar eerst aflanken natuurlijk.
Colin Chapman zei het al : add lightness :wink:

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Alfa 75 V6

wo nov 07, 2007 08:43

LMM is al vervallen. Ennuh moet wel bruikbaar zijn voor dagelijks gebruik.
- Niet meer een 75 V6
- Spider 2.0 T.S. 16v, type 4 (met achterwielaandrijving)
- VFR800i
- V70
- M3

Terug naar “Tuning onderwerpen”