Pneumatisch mes is natuurlijk het meest luxe.....100 euri moet zich zo terugverdienen lijkt mij.
Of een gat maken in de kitlaag en met een ruitensnijdraad (lijkt op gitaarsnaar) die aan het einde omwikkeld is aan een klos door de kitlaag snijden (net als bij de kaasgroothandel) kijk uit voor beschadiging aan de interieurdelen. Zet een ontspannend muziekje op Yuri, op sommige delen moet je geduldig zijn....
O ja - iets anders dan snijdraad breekt al heel snel (ervaring) die draden worden door het zagen nogal heet ...
Graffiaturo had ook een handig ding die je als volgt kunt omschrijven: een stalen haak aan een handvat (een soort dikke schoevedraaier met een 90graden vrij scherpe haak) een paar centimeter van de haak af, richting handvat is er een staalkabel op flexiblele wijze op gemonteerd met een klos, dit stelt je in staat om de haak door de lijmlaag te frunniken en terwijl je die loodrecht op de kitlaag houdt (ruit) die dmv die staalkabel door de kitlaag heen te sleuren zodat als het traject af is, de ruit los ligt...
Plaats eens een plaatje Graffi !
Ook weet ik dat Patje1100 erg bedreven is in het verwijderen van 75 ruiten
Maar de Giulietta heeft een rubberen omlijsting (even mijn geheugen laten kraken) en ik probeerde de vorruit in een lang verleden ook eens te verwijderen - Dat ging goed totdat op de helft van de stijl er op diverse plekken een lijmlaag roet in het eten gooide - boven was al los - KRAK!

Waarom toch destijds zo krap bij kas dat ik perse het raamrubber wilde hergebruiken....???? Weer minder bier drinken deze maand moet ik gedacht hebben
