Het was wederom een fantastische nachtrit die inmiddels tot traditie verheven is. De ridders van de nacht, de serpentes die uit hun holen kruipen om 's nachts over de verlaten wegen te jagen op alles wat beweegt of zich verstopt heeft.. Heerlijk!
Deze keer was ik de navigator van Tomasso, in de 155Q4, voor mij een nieuwe ervaring. Wat een kracht en wat een grip! Een kleine alinea uit het voorwoord hebben wij, met velen anderen, met een korreltje zout genomen, we hebben er toch wel zo nu en dan een snelheidsaspect aan toegevoegd, uiteraard puur om de opdrachten tijdig te kunnen voltooien.... Het uitzicht was, naast de omgeving, voor mij extra mooi omdat Hylke mijn ex33 type 1 QV had meegenomen en voor of achter ons meebrulde. Voor ons was het mooiste, met vlammen en knallen uit de uitlaat bij plotseling gas los, zou die serpente dan eigenlijk een draak zijn?
De rit zelf was als vanouds, mooie natuur, mooie omgeving, veel dieren (dit jaar door de afwezigheid van de mist goed te zien), veel leuke vragen/opdrachten en uiteraard de instinkers waar je achteraf van baalt... (maar 1 schaap stond, de anderen lagen....). De organisatie was perfect, alles was tot in de puntjes voorbereid, en mede door de gastvrijheid van oa Autopartrs Brummen waren er mooie routekaarten in kleur, een plakje cake, koffie en onderdak, en hadden we fijne tussenstops om weer aan te sterken.
Rest mij 1 opmerking, vraag 17 uit de eerste etappe.... die brug gaf onderdak aan eer veel spinnen, Spiders.... dat was dus het juiste antwoord en niet varln...
Volgend jaar weer, en dan nóg beter voorbereid!