Na een rusteloze nacht heb ik besloten dat ik het misschien toch over een andere boeg moest gooien: Een goede basis zoeken en die dan laten spuiten (maar ik wilde toch geen project erbij ........... ehhhhh ja, dat klopt). Dus besloten om toch naar deze 1300 TI (Rosso Amaranto) te gaan kijken.
Vandaag de maar eens de auto gepakt en me voorbereid op de zoveelste tegenvaller.
De auto zag er eigenlijk helemaal niet gek uit, zelfs de kleur was oké. Na de auto uitgebreid bekeken te hebben was ik behoorlijk enthousiast. In deze staat kan ik er zelfs nog een lange periode mee rijden voordat het overspuiten noodzakelijk is! Het interessante aan deze auto was voor mij dat de techniek niet meer aanwezig is, wat dus gunstig voor de prijs was. Dat kwam mij ook het beste uit, aangezien ik zelf nog een 2 liter blok hiervoor heb liggen (gedemonteerd, kop is klaar en alle nieuwe onderdelen aanwezig; alleen nog samenbouwen dus). Verder ontbreken er nog wat onderdelen, maar hiervoor kan de blauwe dus als donor gaan dienen (wordt mijn pekelbak!). Al snel waren we het eens over de prijs en vanavond hebben mijn schoonvader en ik de auto direct opgehaald. Nogmaals: Rik bedankt!
Het is nu dus toch een mini-project geworden (mini, omdat het spuiten voorlopig niet nodig is).
- bumpers monteren
- 1750 blok er voorlopig in (reeds gereviseerd, maar de 1750 GTV is nog niet klaar) en lekker inrijden. Ondertussen rustig het 2 literblok opbouwen.
- een bak klaarmaken
- Brembo conversie (van de blauwe)
- hemel zwart maken
- APK-klaar maken
- verlagen
- ander interieur (ASS en Recaro uit de blauwe plukken) en zwarte achterbank en panelen zoeken
- klapraampjes met draaiknop monteren (die klemmetjes vind ik niks)
- en vast nog wel meer........
Maar goed, hier alvast de foto's.

Roel