Zoals al beschreven op de site van Top Gear.Volgens mij was er nog niet echt een topic als deze. Omdat menig Alfa rijder graag mag genieten van een lekker potje sturen, en daarom op reis ook wel eens een omweg wil maken. Hier een topic waar mensen hun ervaringen of vragen over, mooie stuurwegen in Nederland of Europa kunnen delen. Ook de bijbehorende rustplekken (hotels/campings) kunnen genoemd worden.
Ik trap af met een vraag;
mn vriendin en ik willen van het voorjaar naar Milaan, nu heb ik het geluk een vriendin te hebben welke ook van auto rijden houd en een lekker potje sturen, dus wouden wij Dld doorknallen en vanaf de zwitserse grens/Alpen een alternatieve route volgen. Heeft iemand tips over welke wegen te nemen, of welke te vermijden? Campings rond om Milaan en op de route ben ik ook benieuwd naar (we blijven 3 dagen in/om Milaan)
Leuk om te doen is de Grote St. Bernhard. Je komt dan in het Aosta-dal uit. Is wel om als je naar Milaan wilt, maar zeker de moeite waard.
Ook niet écht in de route; De Stelvio pas (Stilfserjoch in het Duits) maar geweldig om te rijden. Die wordt ieder najaar aangedaan door een groepje petrol-heads van Alfisti.net. Ben in 2004 meegeweest. Een hele ervaring, écht geweldig / overweldigend.
Een beetje meer in je route is de Nufenen pas, minder spectaculair maar ook leuk om te doen.
Let wel: informeer vooraf goed of de passen open zijn, die willen wel eens tot midden april/begin mei dicht zijn ivm sneeuw.
Veel plezier !
Ciao ,
Tweety