Hoi Alfaheijn:
In grote lijnen klopt het verhaal van Jaben. (Mooi- en uitvoerig beschreven..

)
Paar specifieke 105 puntjes:
Als je de achterste versnellingsbak steun los hebt, kantelt het blok naar achteren. Vaak is dit niet voldoende, dus kantel je blok nog iets verder naar achteren en zet het in die stand vast !!!!!! Als je een carterbeschermer hebt kun je simpelweg met een blok hout de ruimte tussen de carterpan en de carterbeschermer opvullen. Heb je die niet dan zul je het blok ergens aan de bovenzijde moeten fixeren. Doe je dit niet dan gaat het blok weer "recht"staan" en krijg je de bak er nadien niet meer op.
Vergeet niet de voorpijp van de uitlaat los te maken. ( zes bouten) Dat gaat lastig, maar als je dit niet doet wil je blok niet voldoende kantelen. Maak de pook (moet er ook af) van binnenuit los. (Pookachter de pookhoes een simpel boutje losnemen en je pakt de pook eraf.
Je oliehoeveelheid is vlgs mij plm 1.6 liter. Neem Hypoid-olie 75w90. Kroon Syngear bevalt mij erg goed. Vullen kan ook via de pookaansluiting als je de pook er toch afhebt. ( Bi verwijderde pook kun je een opvulring wegnemen waarna je een drietal "bolle"ringen/schijven, die ter afdichting van de bak dienen, kunt weghalen. Via de daarbij onstane opening kun je bijvullen. (Ook als de bak erin zit. )
Nadien wel het peil in de bak controleren. ( In horizontale stand de niveau-plug links in de bak uitdraaien. als de olie hier net/net niet uitdruppelt is het peil OK)
Centreer je koppelingsplaat donders goed, lieftst met een oude prise-as. Zo niet dan krijg je de bak nooit op zn plek. Vet de prise-as van je bak tevoren ok licht ff in met kopervet.
Voor het verwijderen van de werkcilinder van je koppeling heb je een goede seegerringtang nodig. Heb je die niet, schaf deze dan meteen nog ff aan, anders is het een giga gekloot. ( Liefst een haakse waarvan de bekken dus uitelkaar gaan als je hem inknijpt)
De Bak er weer achter zetten kun je het beste en veiligste met zn tweeen doen.
verder is het handig om de vulplaat tussen bak en motor niet te vergeten bij de montage van de bak. Je zult niet de eerste zijn die...........(*&()^(&)*)+(*&(^*^%$##$**)+)+ etc...
En IDD De Accu, anders hoef je je klusje morgen niet eens af te maken.......
