dat het daar goed komt dat denk ik ook wel.
Ad gaat zich mooi uitleven op de kooi.
EVEN een gewone reactie van mijn kant... zonder attackeren: 2 gaskleppen.... 1 per Bank.. gebruikt men puur om de resonatie (golven) te overbruggen... lange inlaatkanalen hebben koppel, korte hebben vermogen(doorgaans theorisch gezien/bij standaar conschiteit van de V6'en)... dat is een beetje het nadeel/voordeel * van de voortrekkers v6, dan heb je 3 cilinder met iets meer koppel, en 3 cil met iets meer vermogen.. waardoor ie nogal laagtoerig de adem kwijt is (toch gaan ze goed!...)2.8 krijg je door 3.0 zuigers in een 2.5 te bouwen.
Die dubbele gasklep zie ik het nut niet zo van, de oppervlakte van een zo'n ding is al groot zat. die van een 24v is ook niks groter. die inlaatbochten zijn een groter probleem, diameter is te klein.
In wat voor een bad plaatsen jullie hem? ook een -0 bad? of stikstof? of nog iets anders... wij zijn nu reeds 5 manieren gepasseerd.. en tot hier toe is bevriezen van bituum het snelste gegaan maar tblijft gewoon een klerezooi!!!We hebben weinig tijd gehad aangezien het nieuwe race seizoen van start gaat is er veel werk. Dus hebben we alleen zaterdag wanneer jeroen er voor het grootste gedeelte aan kan werken.
Maar...
We hebben nu een andere chassis, oude was toch slechter dan we dachten maar kunnen we wel als donor gebruiken. We hebben deze bijna leeg de dreunplaten etc. zijn al verwijderd.
Verder nog een stabilisator en een torsie verwijderen.
Dan kan het chassis in een bad zodat we alle rotzooi, lakken en kit kwijt zijn.
Hierna kunnen we wat plaatwerk reparatie's verrichten zoals rechtsvoor kriksteun rechtsachter veerschotel ,parafan etc.
Groeten Robbie
Ja met carbs ga je hoe dan ook sneller gaan....Sei heeft 6 losse carbs... (tenminste degene waar ik het over had, met de betere kanalen)
75 heeft wel 6 even lange kanalen naar het inlaatspruitstuk toe maar het inlaatspruitstuk zelf is niet zo symmetrisch. de gasklep zit verder naar achteren.
Maar dit is op bijna elke auto met een enkele gasklep, de gasklep zit altijd dichter bij de een of de andere cilinder.
Er was sprake van een aangepast 24v inlaatspruitstuk met 2 gaskleppen erop, dus dat de banken gescheiden zouden zijn is waarschijnlijk geen sprake van. Als je trouwens de chromen bochtjes van een voorwielaangedreven v6 eens langs elkaar legt zie je dat de lengte bijna niks scheelt...
gaat een zuur bad zijn.In wat voor een bad plaatsen jullie hem? ook een -0 bad? of stikstof? of nog iets anders... wij zijn nu reeds 5 manieren gepasseerd.. en tot hier toe is bevriezen van bituum het snelste gegaan maar tblijft gewoon een klerezooi!!!We hebben weinig tijd gehad aangezien het nieuwe race seizoen van start gaat is er veel werk. Dus hebben we alleen zaterdag wanneer jeroen er voor het grootste gedeelte aan kan werken.
Maar...
We hebben nu een andere chassis, oude was toch slechter dan we dachten maar kunnen we wel als donor gebruiken. We hebben deze bijna leeg de dreunplaten etc. zijn al verwijderd.
Verder nog een stabilisator en een torsie verwijderen.
Dan kan het chassis in een bad zodat we alle rotzooi, lakken en kit kwijt zijn.
Hierna kunnen we wat plaatwerk reparatie's verrichten zoals rechtsvoor kriksteun rechtsachter veerschotel ,parafan etc.
Groeten Robbie
Ciao kristof