knoppe

RE: Stalen koppakkingen

ma jun 16, 2008 20:32

Wij gebruiken het in autocross

Vw golf 2 met een midden motor (dus achter de rijders stoel) audi kwatro motor

vele turbo slangen veranderd door stalen buis met dumpvalve je wilt niet weten hoe dat sist !!

eerder gieren hij fluit
koperen koppaking er tussen omdat twee keer de orginele er tussen uit was geblazen

Op alfa weet niet nooit geprobeert of gezien

weet alleen dat eps ze ook maakt
en dat ze veel voor de cross worden gebruikt

knoppe

RE: Stalen koppakkingen

wo jun 18, 2008 10:42

Het wil wel bij een alfa 33 :P:P ghe ghe

Moet je deze blok er in hebben
Afbeelding


WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Stalen koppakkingen

wo jun 18, 2008 11:04

kop vlakken verhoogt je compresie... meer vermogen krijg je er niet echt door tenzij je ook je in en uitlaat kanalen aanpast en eventueel je uitlaat.

ben persoonlijk wel benieuwd naar die kopere pakkingen.. Moet binnenkort een setje bestellen voor mijn nieuwe 2.0 16v.
Meer compressie geeft wel degelijk meer vermogen hoor. Je loopt alleen meer risico op pingelen/detoneren/nagelen. Houdt er rekening mee dat je met het verhogen van de compressie ook je ontstekingscurve aan moet passen om dat pingelen te voorkomen, op een 155 TS 8V wordt dat dus chippen. Even ter indicatie, op de 3.0 12V V6 is zo'n 5 pk winst op een standaardmotor (2.5%) in je piekvermogen te pakken door de compressie van 9.5 naar 10.0 te verhogen en de mapping van je ontsteking daarop aan te passen. (er is sowieso al een en ander te halen door je ECU te chippen, dit is dus wat er extra te halen is door ook de compressie te verhogen)

Terug naar “Tuning onderwerpen”