jef 75
Guru
Guru

RE: 75 TS nieuw leven inblazen (klaarmaken APK)

zo jul 06, 2008 13:06

idd nette waarden.
de watstang zou evengoed van een GTV kunnen zijn,zelfde kant,maar hoe was de remschijf gemonteerd? kan je die verkeerd monteren dan? (toch niet met tapeinden naar binnen?) :D

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 75 TS nieuw leven inblazen (klaarmaken APK)

zo jul 06, 2008 13:13

idd nette waarden.
de watstang zou evengoed van een GTV kunnen zijn,zelfde kant,maar hoe was de remschijf gemonteerd? kan je die verkeerd monteren dan? (toch niet met tapeinden naar binnen?) :D
wattstang was zeker niet van een 6 cilinder dit was duidelijk een knik :?

en ja geperforeerde schijven hebben een draai richting. maar ligt ook aan de schijf want als er groeven bij zitten kan dit weer verschillen.... zoals ze nu op de foto staan zitten ze juist gemonteerd (in mijn geval met deze schijven dan he)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

alfajim
Newbie
Newbie

zo jul 06, 2008 13:56

ik ben de oude eigenaar uit limburg.
ik heb de auto gekocht in hardenberg bij een oudere man die ook nog een
zwarte ts had en verschillende oude peugeot's. ik heb er altijd met veel plezier mee gereden,
maar mijn vrouw niet,ze vond hem te laag.bij de velgen die erbij zaten waren eerst de harten in de
zelfde kleur als de auto.de volgende eigenaar heeft die laten glasparelen en daarna gespoten.
toen ik de auto kocht was er een andere motor ingekomen met ongeveer 140000 km, er hing toen ook een
kaartje aan waar die km stand op stond.dit heb ik laten zitten.
er zat in gat in de kuip vh reservewiel en diverse kleine gaten in de kofferbakvloer. die heb ik zelf
proberen te lassen,maar dat is meer bakken geworden. de tank was toen ook al lek volgens mij,hij stonk alleen als de
tank helemaal vol was.ik heb ook al eens onderdelen bij jou gekocht via het artc als leon artc 280.
ik heb nog foto's op de oude computer,ik zal eens kijken om ze hier te plaatsen.
ik heb nog een wielrand liggen rechtsachter nieuw gekocht bij ar-parts als je er iets mee kunt mag je hem hebben.
gr,leon.
nu een 166 v6, gehad:giulietta, sud 2x 33, alfetta,giulia,3x155,75

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 06, 2008 21:35

ik ben de oude eigenaar uit limburg.
ik heb de auto gekocht in hardenberg bij een oudere man die ook nog een
zwarte ts had en verschillende oude peugeot's. ik heb er altijd met veel plezier mee gereden,
maar mijn vrouw niet,ze vond hem te laag.bij de velgen die erbij zaten waren eerst de harten in de
zelfde kleur als de auto.de volgende eigenaar heeft die laten glasparelen en daarna gespoten.
toen ik de auto kocht was er een andere motor ingekomen met ongeveer 140000 km, er hing toen ook een
kaartje aan waar die km stand op stond.dit heb ik laten zitten.
er zat in gat in de kuip vh reservewiel en diverse kleine gaten in de kofferbakvloer. die heb ik zelf
proberen te lassen,maar dat is meer bakken geworden. de tank was toen ook al lek volgens mij,hij stonk alleen als de
tank helemaal vol was.ik heb ook al eens onderdelen bij jou gekocht via het artc als leon artc 280.
ik heb nog foto's op de oude computer,ik zal eens kijken om ze hier te plaatsen.
ik heb nog een wielrand liggen rechtsachter nieuw gekocht bij ar-parts als je er iets mee kunt mag je hem hebben.
gr,leon.
leuk dit :D

mag ik vragen in welke periode de 75 in jou bezit is geweest? en weet je misschien met welke kilometerstand er een andere moter in is gekomen? of is dit een miscomunicatie geweest over de bussen en zuigers die er bij bartman in zijn gezet.... :? 8)

en je las werk heb ik gezien ja..... :lol: is ook al hersteld :wink: volgens mij heeft deze 75 ook een trekhaak gehad????? klopt dit?

zouden die gene die deze 75 hebben gehad ook de periode aan mij door kunnen geven zodat ik het verhaal grotendeels compleet kan maken.... :wink:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 06, 2008 21:46

vandaag ook weer het een en ander gedaan qwa las werk. en gerben is nog langs geweest met wat spullen...

zal weer ff foto's plaatsen van het slechtste stuk van de auto....

Afbeelding

Afbeelding

was geen makkelijk plekje ook binnen het een en ander moeten lassen binnen dorpel buiten dorpel en een nw kriksteun weer terug geplaatst...... 8)

Afbeelding

dit was binnen netjes afgewerkt met carroserie kit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit was echt geen makkelijke plek maar het zit erin zonder brand of iets de linkerkant is nu zo goed als klaar en heb de wieltoer achter ook voorzien van tectyl de dikke schilder versie als onder bescherming als de rand er weer op gaat. eigenlijk is de 75 zonder TS det eigenlijk ook wel mooi he...... heerlijk gevoel zo dat het weern de goeie kant opgaat :D

alfajim
Newbie
Newbie

zo jul 06, 2008 22:30

ik heb hem op 14-03-2005 gekocht en 24-03-2006 heb ik hem weer verkocht.die trekhaakbalken
zaten toen ook al in de kofferruimte,maar bij zat er al geen trekhaak meer onder.
wanneer die andere motor erin gegaan is weet ik niet , dat was al toen ik hem kocht.
het opknappen, dat doe je goed, als ik hem zo zie vindt ik het toch jammer
dat ik geen 75 meer heb!
bij mijn andere berichten staat nog een foto van de 75 toen ik hem nog had,in een topic
van roebar.
nu een 166 v6, gehad:giulietta, sud 2x 33, alfetta,giulia,3x155,75

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 07, 2008 06:01

hey leuk heb het topic gevonden....

[urlhttp://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1 ... c&start=30]klik[/url]

8)

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 07, 2008 09:37

vandaag ook weer het een en ander gedaan qwa las werk. en gerben is nog langs geweest met wat spullen...
tja, was toch in de buurt... :wink:
En het is gerwin... haha

Maar was weer even gezellig, blijft een mooi schuurtje van je waar je lekker kan sleutelen, de koffie was ook goed te doen (en ook echt nodig na een heel kort nachtje slapen)....

Succes met je project en tot de volgende keer maar weer haha
(owja, ben nog wat vergeten... :oops: , die wieldeksels....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Bartman
Guru
Guru

ma jul 07, 2008 09:41

Lijkt me dat die nieuwe zuigers en bussen door anderen zijn vertaald als een 'nieuwe motor'.

Nog iets wat je wilt weten: Na het inruilen bij de toenmalige Alfa dealer in Raalte voor een 33 16V met 72k heeft de 75 ook nog een nieuwe koppeling gekregen.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 07, 2008 10:02

goed werk pieter
voor de bescherming suggereer ik dat je de holle ruimtes voljankt met Valvoline ML (of een ander merk/soortgelijk product)
Dit moet je zeker doen bij de plekken die je hebt gelast
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 07, 2008 16:39

Lijkt me dat die nieuwe zuigers en bussen door anderen zijn vertaald als een 'nieuwe motor'.

Nog iets wat je wilt weten: Na het inruilen bij de toenmalige Alfa dealer in Raalte voor een 33 16V met 72k heeft de 75 ook nog een nieuwe koppeling gekregen.
dit vermoeden met die vertaling dacht ik ook al.... dus met 72k is er een nw koppeling in gekomen.... serieus snel voor een nw koppeling.....

@gerwin, het is maar goed dat je tomtom bij had anders was het helemaal niks geworden.... hahaha

@joris, ja dit wou ik na het lassen doen ivm verbranden van de ML. ik was van plan dit door de montage gaten van de skirts enzo erin te spuiten.... dus ook dat komt goed :wink:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 07, 2008 16:57

haha, dat heb je he, na 8,5 uur feesten op sensation en dan maar 3,5 uur slapen...
(gelukkig heeft een auto ook 4 wielen, anders was ik ook omgevallen :wink: )

en je hebt een pb :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 07, 2008 20:06

PB terug....

vandaag niet zo heel veel gedaan alleen veel commentaar gehad op het werk over de 75 die er nu natuurlijk ook niet uitziet ook.... :oops:

ook nog ff een stukje speciaal gereedschap gemaakt voor het vervangen van het lager. in het kader van bezuiniging wil ik toch proberen de kroon moer en de opsluit ring heel te houden nou is de kroonmoer niet zo heel moeilijk alleen die ring wel.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de passing is vrij nauw dus ga er vanuit dat dit genoeg kracht over kan brengen..... de moer is 24 mm dus hoop het dus heel te houden :wink: 8)

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jul 07, 2008 22:44

Pieter,

Let wel ff dat die ringmoeren verschillende draad hebben! Er is er een met linkse en een met gewone rechtse draad. Weet alleen ff niet meer aan welke kant de linkse draad zit. Vermoed links. Heeft mij een hoop getob gekost voor ik erachter was. Stond namelijk niet vermeld in m'n werkplaatshandboek.

Gr,
DJ

Bartman
Guru
Guru

ma jul 07, 2008 23:34

@Pieter: Nee, de 16v had 72k gelopen. De 75 toen iets rond de 160k ofzo....
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Terug naar “Projecten”