Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Leuke 156 Madeno !

zo mei 22, 2005 21:44

Mooi,mooi mooi, :thumbs:

Tip voor meetings:

Schaf 4 stuks 6.5 J stalen velgen aan met een setje topbanden erom , en druk er gewoon wieldopjes op... :shock: :shock: :shock: :shock: :biggrin: :wink:
Doen lache!!! :thumbs: :mrgreen:

Janno
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo mei 22, 2005 22:35

Mooi,mooi mooi, :thumbs:

Tip voor meetings:

Schaf 4 stuks 6.5 J stalen velgen aan met een setje topbanden erom , en druk er gewoon wieldopjes op... :shock: :shock: :shock: :shock: :biggrin: :wink:
:jumping:

En niet te vergeten; 1.6 Twin Spark op de achterkant! :biggrin:
Ciao, Sergino

www.alfalusso.nl

164 Q4

zo mei 22, 2005 23:17

Ik hoorde van Leo dat er binnekort nog een Sper. gemonteerd gaat worden :P
Klopt. Sperdifferentieel is inmiddels binnen (wordt bij Quaife gemaakt, naar Madeno Racing-specificaties) en ligt dus klaar om gemonteerd te worden.
Sper op een voorwielaandrijver? :-s Ik hoop voor je dat het nog een beetje fatsoenlijk rijdt maar ik ben bang dat het vooral bij het trappen een zeer zenuwachtig stuurgedrag gaat geven. Daar zijn zo wel voorbeelden van te geven.
Maar op het circuit gaat het wel snel.

Super72
Member
Member

RE: Leuke 156 Madeno !

ma mei 23, 2005 23:37

Zenuwachtig stuurgedrag? Neuh, denk dat dat reuze meevalt; de ene sper is de andere niet. Er zijn ook voorbeelden te geven van perfect sturende gesperde voorwielaandrijvers (denk aan de Focus RS). Bovendien: het nieuwe Autovisie Tuning-jaarboek gelezen? Daarin een test van een door Madeno Racing onder handen genomen 147 GTA (om precies te zijn een 295 pk sterke 147 GTA VMR32 Stradale), inclusief sperdifferentieel. De conclusie van redacteur Thomas Bangma: 'Eindelijk een GTA zoals hij (hopelijk) bedoeld is; werkelijk helemaal goed.'
Overigens komt mijn sper er over 2 weken onder :D .
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

do mei 26, 2005 14:49

Het aangehaalde voorbeeld van de perfect sturende Ford Focus RS behoeft wat uitleg.
Zo perfect was dat namelijk niet. De eerdere opmerking van reacties in het stuur was van toepassing en het grootste kritiek punt op deze auto.
Werd ook in een van de Top Gear uitzending uitgelegd en in een blad als EVO.

De met sper uitgeruste 147 GTA van Autodelta die ook in Top Gear te zien was werd beter bevonden.
Heb zelf in een 156 3.7 GTA gereden van Autodelta waar je merkte dat het diff zijn werk deed zonder er last van te hebben
Kennelijk zoals te lezen in het Autovisie boek dus ook de Madeno getunende 147 GTA.

Heb zelf ook een Quaife diff liggen dat binnenkort in de auto moet..
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Super72
Member
Member

do mei 26, 2005 17:27

Het aangehaalde voorbeeld van de perfect sturende Ford Focus RS behoeft wat uitleg.
Zo perfect was dat namelijk niet. De eerdere opmerking van reacties in het stuur was van toepassing en het grootste kritiek punt op deze auto.
.
Ja, maar met alle respect: dat oordeel van Top Gear (volgens mij noemde Clarkson de RS zelfs 'levensgevaarlijk') wordt echt door niemand van de Nederlandse autopers gedeeld. Dus waar dat op gebaseerd was... :?:
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Andretti Molletti

do mei 26, 2005 17:49

Steering wheel at the "right"side???

;)

supermaarten

di jun 28, 2005 10:29

Steering wheel at the "wrong" side!!!

;)

matra sports
Guru
Guru

di jun 28, 2005 12:11

Heel mooi en erg giftig ! :thumbs:

Mag ik vragen waar je de spruitstukken hebt laten fabrieken ?

Groeten
Jos

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di jun 28, 2005 16:08

.
Ja, maar met alle respect: dat oordeel van Top Gear (volgens mij noemde Clarkson de RS zelfs 'levensgevaarlijk') wordt echt door niemand van de Nederlandse autopers gedeeld. Dus waar dat op gebaseerd was... :?:
omdat ze in nederland erover schrijven misschien??? ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

PDAHazzard

wo jun 29, 2005 00:07

Hey!

Gave tuning. Ik hou wel van wolven in schaapskleren. Geen overdreven spoilers en zo. Dat leidt alleen maar af.

Maar eh.. ik wil de feestvreugde niet bederven of zo.. maar ik wil toch weten: Wat heeft je dit tot nu toe wel niet gekost man. Een tweede 156, schat ik zo in?

Groeten!

Super72
Member
Member

do jun 30, 2005 19:30

Wat heeft je dit tot nu toe wel niet gekost man. Een tweede 156, schat ik zo in?
Eh... ik geloof niet dat ik dat precies wil weten, maar ik denk dat het fair to say is dat ik voor hetzelfde geld ook een GTA had kunnen kopen. Spijt dus? Nee, verre van dat, zelfs. Ik wist waar ik aan begon toen ik dit project startte, dus... Bovendien vind ik de 'oorspronkelijke' 156 (het allereerste type, zonder de toeters en bellen van de GTA) het mooist. Of om het in andere woorden te zeggen: ik heb de 156 GTA nooit mooi gevonden, maar wilde wel tenminste diens prestaties. Tel daarbij dat ik het erg leuk vind om zelf iets unieks samen te stellen en je komt op wat ik nu heb: een op het eerste gezicht standaard-156, waarmee ik GTA's te kijk kan zetten, volledig opgebouwd naar mijn eigen smaak en wensen, zowel voor wat betreft uiterlijk, als interieur, prestaties, uitlaatgeluid en wegligging.
Of ik nu helemaal tevreden ben? Ach, wensen blijven er altijd, maar het komt aardig in de buurt van wat ik als de 'ideale 156' beschouw.

Nog even over die sper: die zit er inmiddels onder. En ik kan alleen maar zeggen dat de sceptici ongelijk hebben (wat de opmerking 'omdat het de Nederlandse pers is' er mee te maken heeft, is mij een raadsel, misschien omdat ik mezelf daar ook toe reken). De grip is fenomenaal, al het torque steer is verdwenen en op rechte stukken is er niets van te merken. Precies wat ik voor ogen had.

En waar het spruitstuk is gemaakt? Bij Madeno Racing. Althans, die laten hem ergens in Nederland maken, naar eigen receptuur.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 30, 2005 19:50

Heb je die Giulia ook nog steeds? Dat is ook een mooi ding. :thumbs:

Super72
Member
Member

do jun 30, 2005 19:55

Heb je die Giulia ook nog steeds?
Jazeker, die gaat niet weg, hoor.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 30, 2005 20:00

Je zou ook wel gek zijn. Ik heb met interesse die artikelen gelezen in Klassiek en Techniek. Vandaar.

Terug naar “Het Forum Café”