heb de afgelopen tijd groot onderhoud uitgevoerd aan mijn 75, enigste wat nog resteerd is mijn cilinderkop wisselen.
reden dat de kop eraf moet is een ernstige olielekkage op het achterste oliekanaal (die o-ring onder de koppakking)
en een afgebroken tapeind van mijn uilaatspruitstuk door een aanvaring met een paaltje (in het verleden)
de andere cilinderkop voor mijn 75 ; de oude zit nog op mijn 75 (sleutelt niet fijn in de sneeuw of regen
)
heb zelf mijn kleppen opnieuw ingeschuurd en kleppen schoongemaakt van een berg koolaanslag
heb de kop laten vlakken en schoon laten spoelen bij een bedrijf.
Tevens heeft hetzelfde revisiebedrijf even de afdichting van de kleppen gecontroleerd d.m.v. onderdruk ; dit was allemaal in orde
later de nieuwe klepsteeleindrubbers gemonteerd en natuurlijk kleppen terug gezet samen met de nokkenassen.
alleen is denk ik bij demontage van deze kop het plaatje o.i.d.?? van de kettingspanner weg.
dat boutje met palltetje zit nu rechtstreeks in de spanner gedraaid, lijkt mij dat dit niet de bedoeling is?
heb het nog nooit losgehaald bij een Nord, dus kijk wel extra goed als ik aan mijn 75 begin.
tevens zit er bij mijn nieuwe koppakking geen aanhaalmoment plus volgorde bij.
heeft iemand deze bij de hand?