pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 75 TS nieuw leven inblazen (letterlijk)

zo nov 09, 2008 18:11

Pieter, ff een verbinding maken achter je achterbank, de stevigheid is een beetje uit de auto denk ik... :shock:

Voor de rest, goed bezig (zwarte wielen, 8) !).

Grtz,fRank
Ps juul klep al opgehaald bij bas? :wink:
ja die verbinding moet ik ook nog fiksen... heb jij niet nog een sloper waar het nog inzit?

en nee klep nog niet gehaald.
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 TS nieuw leven inblazen (letterlijk)

zo nov 09, 2008 18:27

Pieter, die kromme wattstang.........is die niet gewoon afkomstig van een GTV6 (links boven)? :roll:

(als de afstand van bus tot bus gelijk is zeker! anders uiteraard zeker niet, maar dan had de achteras er wel heel erg scheef onder gestaan hoor ;) )

Is een serieus project zeg! Had ik vooraf niet zo ingeschat. :? => respect! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 09, 2008 19:01

Pieter, heb geen auto staan waar ik het uit kan halen...

Ik hoor t wel als je de klep beschikbaar hebt.

Grtz,fRank

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 09, 2008 19:32

Pieter, die kromme wattstang.........is die niet gewoon afkomstig van een GTV6 (links boven)? :roll:

(als de afstand van bus tot bus gelijk is zeker! anders uiteraard zeker niet, maar dan had de achteras er wel heel erg scheef onder gestaan hoor ;) )

Is een serieus project zeg! Had ik vooraf niet zo ingeschat. :? => respect! :thumbs:
was niet van een GTV deze had echt een knik en de verf was er daar af stond ook behoorlijk onder spanning :wink:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 18, 2008 19:22

en nog wat foto's van de spullen voor de 75

Afbeelding

Afbeelding

heb de bovenste draagarmen doorgelast. zal wel geen nut hebben maar vond het leuk om te doen en geeft gewoon wat extra stevigheid voor de kogel :D

Afbeelding

de accu plaat voor in de koffer

Afbeelding

de eibach veren

Afbeelding

de sparco tankdop en een stukje van de achterlichten

Afbeelding

dit spruitstuk heb ik voor de maat van de flens van de turbo

verder heb ik contact gehad met een water snijder. hij zou voor mij een koperen plaat kunnen maken in de afmeteing van de koppakking... heb wat rond geneust op het net en kwam een turbo project tegen waar de compresie verhouding werd veranderd door een koppakking daarop een kopperen pakking en dan nog een koppakking... en dit bleef heel met een 6 cilinder en meer dan een bar turbodruk :shock:

dus nu nog ff wat info inwinnen hierover en uiteraard zijn jullie technische meningen ook welkom... evt ook of het anders mogelijk is een krukas van een 1600IE te gebruiken (heeft deze een kortere slag?????)

nu eerst de spullen klaar maken voor het poedercoaten en wachten tot de turbo op de mat valt 8)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 18, 2008 19:41

Die dubbele koppakking gaat niet echt lekker werken denk ik, die 6 cilinder ( vr6 toevallig?)heeft geen losse cilinderbussen denk ik... Maar in de VS zit een bedrijf dat wel een koperen koppakking voor je op maat kan maken in elke gewenste dikte, www.gasketworks.com.

Ook moeten de zuigers van een oude BMW 325i redelijk eenvoudig passend te maken zijn en daarmee zou je op een lagere compressie uitkomen terwijl het toch goede sterke zuigers zijn.

Ook zou je de zuigers iets af kunnen draaien of evt de drijfstangen iets in laten korten. Beste/makkelijkste is gewoon zo laten trouwens, lagere laaddruk op een standaard motor kan ook heel leuk zijn. Michel75 kan je hier ook nog wel het een en ander over vertellen denk ik zo. :wink:

Wel een leuk project, succes ermee!

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 18, 2008 19:48

wil op 0,5/0,6 bar kunnen draaien....

den was idd een VR6. dat bedrijf is misschien wel een uitkomst zuigers wil ik niet aan gaan klooien ivm warmte afgifte drijfstangen inkorten zie ik ook niet zitten.... dan nog liever lagere turbo druk.

de pakking word het meest cruciale onderdeel en moet biesheuvel nog ff contacten voor stevigigere drijfstang lagers...

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 18, 2008 19:56

Buddy van der Wereld draaide 0,8 bar op een standaard TS motor... staat een heel klein stukje over in Jim Kartalamakis zijn laatste 4 cil. boek.

VR6 is een geweldige motor om een turbo op te zetten. Vriend van mij heeft idd die stalen plaat met twee koppakkingen en een setje sterkere kopbouten gekocht voor de vr6 in zijn Jetta I. Moet straks iets van 350 pk opbrengen maar eerst is de c-kadett station aan de beurt, 2.0 16v turbo calibra motor met 300 pk eruit en 2.3 20v Audi S4 motor erin met rond de 400/450 pk. 8)

Welk motormanagement wil je gaan gebruiken?

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 18, 2008 19:58

Buddy van der Wereld draaide 0,8 bar op een standaard TS motor... staat een heel klein stukje over in Jim Kartalamakis zijn laatste 4 cil. boek.

VR6 is een geweldige motor om een turbo op te zetten. Vriend van mij heeft idd die stalen plaat met twee koppakkingen en een setje sterkere kopbouten gekocht voor de vr6 in zijn Jetta I. Moet straks iets van 350 pk opbrengen maar eerst is de c-kadett station aan de beurt, 2.0 16v turbo calibra motor met 300 pk eruit en 2.3 20v Audi S4 motor erin met rond de 400/450 pk. 8)

Welk motormanagement wil je gaan gebruiken?
orgineel gechipt zou voldoende moeten zijn eigenlijk gaat het voornamenlijk om de voor ontsteking. heb geen labda en kat dus ja...

weet ook nog niet goed of ik het eerst al gelijk erop ga zetten zonder intercooler maar gewoon op mijn oude blok VOOR revisie om te kijken wat het doet. als het stuk gaat in een gereviseerd blok met dure lagers en koppakking (wat dan misschien niet eens nodig is) zou erig zonde zijn.... en als ik het op mijn oude blok zit weet ik ook gelijk waar het zwake punt zit....

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 18, 2008 20:15

Overleg het eens met Stephan bij Squadra zou ik zeggen, misschien heeft hij nog tips voor je.

intercooler is eigenlijk wel een must met een dergelijke compressie en laaddruk. Eerst testen op een standaard motor is wel een goed plan denk ik.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 18, 2008 20:18

ja wou stefan al benaderen tegen die tijd....

heb eigenlijk ook niet echt een tijds bestek hoop van de zomer een eind te zijn maar ja dat weet je nooit met zo een project.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 02, 2008 15:33

dus nu nog ff wat info inwinnen hierover en uiteraard zijn jullie technische meningen ook welkom... evt ook of het anders mogelijk is een krukas van een 1600IE te gebruiken (heeft deze een kortere slag?????)
Dat zou de krukas van een 1800 TS blok van een 155 ook moeten zijn. En hiervan zijn zuigers en bussen gelijk. Iemand zou ze eens naast elkaar moeten kunnen leggen Krukas van een 75 2.0 TS en 155 1.8 TS

Ik zal je trouwens een mail van Squadra naar je doorsturen ivm drukvulling en originele herschreven motormanagement :wink: was n.l. ook al zover.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 02, 2008 17:35

Dat zou de krukas van een 1800 TS blok van een 155 ook moeten zijn. En hiervan zijn zuigers en bussen gelijk. Iemand zou ze eens naast elkaar moeten kunnen leggen Krukas van een 75 2.0 TS en 155 1.8 TS

Ik zal je trouwens een mail van Squadra naar je doorsturen ivm drukvulling en originele herschreven motormanagement :wink: was n.l. ook al zover.

hey, ja heb ik ook al over zitten denken.... maar die mail ben ik wel in geintreseerd :D

pvanbaalen@zeelandnet.nl :wink:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 13, 2008 08:43

ff voor de mensen die zich afvragen waarom het allemaal wat lang duurt met de dingen die ik doe is omdat ik met nog een project bezig ben wat ook ff wat aandacht eist in de vorm van geduld en preciezi :wink:

http://www.alfaspeed.nl/phpforum/viewto ... 205#p36205

als je dit lezen zullen je begrijpen waarom :D

wel weer wat erbij in het schap... in de vorm van een olie koeler

Afbeelding

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 29, 2008 16:02

weer niet zo veel te melden behalve dat ik weer ff de 75 heb aan geslingerd en lekker heb lopen spelen en mezelf heel erg in moet houden de wagen niet toch weer ff op mijn naam te zetten om lekker te kunnen toeren..... 8)

zeker met deze brandstofprijzen..... zucht.

wel weer wat kleine dingen besteld om ook weer op de plank te leggen om later te kunnen monteren.

zit nu heel erg te twijfelen of ik de 16 inch azev's eronder hou of dat ik 17 inch wil hebben.....

Terug naar “Projecten”