GTV
Guru
Guru

RE: 75 TS nieuw leven inblazen (letterlijk)

di dec 30, 2008 12:56

Volgens mij passen gewone nokkenassen (oud type nord) niet in een TS.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 75 TS nieuw leven inblazen (letterlijk)

di dec 30, 2008 12:58

dat is dus iets dat ik nu aan het uitzoeken ben.... heb net zo een ding met de injectoren :roll: is niet zo simpel om zo een blok te bouwen maar komt goed 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Andretti Molletti

di dec 30, 2008 13:32

dat is dus iets dat ik nu aan het uitzoeken ben....
Stop maar met uitzoeken, dat past domweg niet!

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 30, 2008 14:01

het andere advies was dus constand de versteller op spanning zetten....

ik moet gewoon van die overlap af....

@dre heb je een andere gedachte?

heb net ook met kronenburg aan de lijn gezeten voor de injectoren en word toch ook geadviseerd als ik het later nog wil gaan uitbrijden door bijv dis bobines en launch control en naar 300 pk te gaan een computer van hun aan te schaffen incl kabelboom.... is toch ook wel een optie die ik erg in het hoofd houd. de setting die ik kan halen bij squadra is goed maar is blijvend. en ja als ik dan toch geld uit moet geven....... :roll:

krijg nu ook een demo info pakket van kronenburg thuis om eens kennis te maken met hun systeem.

Andretti Molletti

di dec 30, 2008 14:12

Pieter, je bent het wiel aan het uitvinden!

De nokkenassen van een TS voldoen prima tot vermogens waar je eng van wordt. Versteller kan prima blijven werken. vastzetten kan niet want dan krijg je de motor echt niet gestart en loopt i onderin ktu..
De LHM ve 24V is zinloos want je MOET naar een programmeerbaar injectiesysteem toe. er is er maar één en dat is de KDfi van Jeroen Bosma: betaalbaar en alles zit erop! Heb je het probleem van injectoren aansturen ook niet meer. Software schrijf je makkelijk zelf, turbo druk regel je met de wastegate en why... in dinges naam waarom zou je de compressie van een TS terug willen brengen? Liever een LP turbo en een breed toerengebied dat bruikbaar is lijkt mij.
Je standaard TS computer is echt onbruikbaar: geen wastegate regeling geen detonatieregeling geen widebandlamda ingang etc etc.. De KDfi heeft dat allemaal en meer (ook launch control) Het gebruik ve Luchthoeveelheidsmeter vervalt dan ook: wordt een MAP sensor met Alpha-n regeling (combi).. Leuek opmerking over de zuigers: de bodem is op geen enkele plek even dik..Bespaar je het zaagwerk, pak een standaard TS (maak er zuigerbodemkoeling in als je geld over hebt) en zet er een turbo op met KDfi en gaan..
Stop met bellen en informeren, maak een spruitstuk koop een GT25R turbo liefst hybride maak die erop en koop een KDfi + Wideband + wastegateklep en aansluiten die handel, je motor hoeft er niet eens uit man! :wink:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 30, 2008 14:28

:oops:

wil dit gewoon goed maken. snap alleen niet waarom squadra het dan anders verteld... maar jou verhaal komt redelijk overeen met dat van van kronenburg. heb je een link voor het adres van het systeem wat jij noemt?

en de turbo die jij nu noemt, je wilt zeggen dat mijn turbo garret 3 van een intergrale niet goed is? is zo goed als de zelfde turbo als van de 1800. en ja tuurlijk wil ik wel een programmeer baar systeem werkt veel beter en dan kan ik met disbobine's gaan werken wat ook beter af te stellen is.... maar jij zegt ook dat de druk vulling op een standaard blok goed te doen is. wat ze mij vertelde was dat het wel gaat alleen als je het betrouwbaar wilt hebben je wel die dingen moet veranderen....

en die overlap heeft een TS ook in de nokkenassen ... het doel is een betrouwbare turbo TS bouwen met rond de 240 pk gewoon fun geld wil ik er zeker wel in steken maar liever geen 2x

ben vandaag al een stuk wijzer geworden en haast heb ik niet dus kan er ook flink wat geld in stoppen....

Andretti Molletti

di dec 30, 2008 14:40

Die turbo die jij noemt is wat veroudert maar het kan wel... verwacht onderin geen wonderen en om een standaard blok heel te houden hou je de turbodruk op maximaal 0.5 bar... als dat werkt dan heb je een geweldige basis om door te tunen.

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... light=kdfi

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 30, 2008 18:02

Herinner me net dat er in zuid afrika een TS turbo met 400 pk rijdt met de standaard nokkenassen... en een magnesium autodelta 16v onderblok met een monoliner! :shock:

KDFI wordt ook mijn aanschaf begin volgend jaar bij de eerste financiele meevaller. 8) Spreekt me erg aan wat ik er van zie. ben van plan om binnenkort eens te gaan kijken op zaterdag bij zo'n info-ochtend.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 30, 2008 20:35

hoe bereik ik die jeroen dan?

en de afkortingenzeggen me niet zo veel op het moment :oops:

onderin hoeft het ook niet veel te doen en een turbo gat geef ik nu ook nog niet zoveel om. wil het eerst draaiend hebben..
dit is gewoon een droom die ik al een hele tijd heb en wil het gewoon waar maken. kan heel veel zelf alleen is dit buiten om mijn oud turbo 33 project geheel iets nieuws.

vandaar dat ik overal kennis probeer te innen dat als ik op 0,5 bar ga rijden het mogelijk is met standaard blok was al bekend en dat het systeem compleet op nieuw ingesteld moet worden wist ik ook.

het is alleen nu het probleem wat zijn de dingen waar ik naar ben vergeten te kijken... koperen koppakking lijkt me zoiezo geen overbodige luxe en als ik iets kan zaken in mijn compressie verhouding is dit alleen maar beter voor mijn blok. wat overigens ook nog een totale revisie krijgt.... hoop eigenlijk op een paar kortere drijfstangen zodat deze op die bepaalde manier behandeld unnen worden voor minder kans op scheuren end. alleen heb ik hier weinig gegevens om te kijken welke passen en evt de mogelijkheid bieden dit voor elkaar te krijgen....

dus alle kritiek en sugestie's zijn welkom in alles zit wel iets dat bruikbaar is. :wink:

alleen hoe bereik ik nu die jeroen :?:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 30, 2008 20:44

KDFI wordt ook mijn aanschaf begin volgend jaar bij de eerste financiele meevaller. 8) Spreekt me erg aan wat ik er van zie. ben van plan om binnenkort eens te gaan kijken op zaterdag bij zo'n info-ochtend.
Dan ga ik mee, vind het ook een interessant product!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

di dec 30, 2008 20:48

Misschien een group buy doen jongens?
Ik heb al meerdere mensen en Remco+ yuri?
Ik wil best Jeroen eens vragen wat we kunnen doen mbt de Alfaclub?

Mathijs
Member
Member

di dec 30, 2008 21:00

Heren,

Ik heb verder helemaal niets toe te voegen. Maar voor de mensen die dat nog niet gedaan hebben: typ us alfa 75 TS turbo bij Youtube in :wink:

Hier alvast een paar links

http://nl.youtube.com/watch?v=rVXXgfhXT6Q

http://nl.youtube.com/watch?v=-CEETtaxUUA&NR=1

425 pk zeggen ze :shock: ............... :lol: en trouwens ook nog mooie onboard beelden :lol:

Verder een super project Pieter....... Veel succes en hou ons op de hoogte :D

Groet Mathijs

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 30, 2008 21:02

ben ook zeker wel in voor die gezamenlijke inkoop.... :wink:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 30, 2008 21:04

Als de prijs juist is voor op mn Juul blok 75/155 hybride :lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Mathijs
Member
Member

di dec 30, 2008 21:22

http://nl.youtube.com/watch?v=pgujylRpfjI Echt een hele goeie dit :shock:

Deze gast kan ook goed sturen zegggg....................... :lol:

Terug naar “Projecten”