Pericoloso
Guru
Guru

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

di jan 13, 2009 23:06

Ik vind deze ontwikkelingen heel erg voor het merk, maar grotendeels wel een gevolg van de in NL gevolgde politiek door Alfa en de importeur. Wel premium roepen maar niet de daarbij horende kwaliteit en service leveren, daarbij gebrek aan schone labels (voor de leasers onder ons m.n.), dan gaat het met een kreunende economie hard helaas. Voor mij was het mooi geweest als ik een jong gebruikte opvolger van de 166, die er dus niet is, op de kop had kunnen tikken.... helaas. Ik heb bijna alles aan Alfa's wel gehad de laatste 23 jaar, en eigenlijk nooit met grote problemen, maar de A6 die ik nu heb die steekt wel zo goed en doordacht in elkaar dat scheelt echt! En dat nog eens zonder de rammels en kraakjes, ja dat noemde ik ook altijd karakter, maar ik ben maar wat blij dat ik ze nu niet hoor. Nou maar eens op zoek naar een mooie dubbelnokker als er weer wat centen zijn... to live up the good memories.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 13, 2009 23:12

zag van de week in de krant een advertentie van een veilinghuis, Wouters Tilburg, executieverkoop, diverse auto's, werkplaatsinrichting, etc... Duidelijk erbij dat het om diverse Alfa's ging, dus die link gelegd. Vreemd!!!

Helaas de krant van maandag niet meer liggen. Televaag...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Alfa 1.5

di jan 13, 2009 23:41

Aanvullende info...kavels worden aangeboden in verband met de verhuizing van het garagebedrijf.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 13, 2009 23:45

pfoe dat scheelt dan weer!!!! Pak van t hart....

maarre terzijde, een SZ met zonder kenteken. Zou dat nu nog lukken, om er kenteke op te krijgen? Nieuwe auto zogezegd, zonder Euro 4 norm enzo?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

di jan 13, 2009 23:54

pfoe dat scheelt dan weer!!!! Pak van t hart....

maarre terzijde, een SZ met zonder kenteken. Zou dat nu nog lukken, om er kenteke op te krijgen? Nieuwe auto zogezegd, zonder Euro 4 norm enzo?
Sowieso via Engeland nog wel, daar krijg je volgens mij als het een beetje okey in elkaar steekt alles op kenteken ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo jan 14, 2009 00:33

Die SZ komt op 34.500 incl. opgeld & btw, EXCL. bpm... en dan moet je geen tegenbieders hebben...

Gaat dat lukken? :shock:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

MarkGTV
Full Member
Full Member

wo jan 14, 2009 08:32

nieuwste gerucht: Wouters Tilburg is exit........
[-( [-( [-( [-X [-X [-X
Scarb 4448.
MiTo 1.3 JTDm Eco ( lekker goeiekoop...)
Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170pk

Heb gereden:
- 33 1.3S
- 33 1.7 16v S
- 33 16v Elegance
- 155 1.8 TS
- Alfa 75 1.8 Turbo
- Bertone GTV 2000

Life's so Alfa........

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 14, 2009 08:49

Ik vermoed dat het verhaal van achterstanden in de betalingen door Kroymans aan Fiat Auto wel eens waar kunnen zijn, gezien de verhalen over vertragingen in onderdelenleveranties en het andere topic op dit foruim, over de vertraagde levering van een Mito, die wel al enige tijd in Itlaië klaar schijnt te staan.
Hopelijk overleeft Kroymans deze zware tijden, een importeur die omvalt zal de positie van ons merk niet echt goed doen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 14, 2009 09:35

Kroymans en omvallen :mrgreen:
Hooguit Kr....-alfa import BV en dan morgen opnieuw beginnen met
Kr......-alfa inportio BV dit soort bedrijven valt niet om, stoten hooguit verliesgevende takken af en richten via ingewikkelde konstukties iets weer opnieuw op wat schuldenvrij kan herstarten.
Niks mis mee hoor dat is nu eenmaal de wetgeving in Nederland alleen zijn er altijd die deze schuld moeten betalen.........(meestal bedrijven zonde bv achter hun naam :-k )

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 14, 2009 11:03

Kroymans en omvallen :mrgreen:
Hooguit Kr....-alfa import BV en dan morgen opnieuw beginnen met
Kr......-alfa inportio BV dit soort bedrijven valt niet om, stoten hooguit verliesgevende takken af en richten via ingewikkelde konstukties iets weer opnieuw op wat schuldenvrij kan herstarten.
Niks mis mee hoor dat is nu eenmaal de wetgeving in Nederland alleen zijn er altijd die deze schuld moeten betalen.........(meestal bedrijven zonde bv achter hun naam :-k )
Als Kroymans alfa import failliet gaat, zal Fiat zich wel 3 keer op de kop krabben voor ze weer met dezelfde partij in zee gaan. De grote schuldeiser lijkt me bij faillissement namelijk Fiat...

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 14, 2009 11:49

Yep, met in hun kielzog Ferrari, wie importeerd die ook weer??.......

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 14, 2009 12:22

Yep, met in hun kielzog Ferrari, wie importeerd die ook weer??.......
Kroymans is sinds een paar jaar geen importeur meer van Ferrari, zij vallen als dealer onder de grote importeur voor Frankrijk en de Benelux (wat volgens mij gewoon een divisie van Ferrari is).
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 14, 2009 13:14

Bekijk de aandelenverdeling hierbij maar eens, dan weet je hoe je het werkelijk zit...... :wink:
En ook wie het geld opstrijkt

pietrobq4
Junior Member
Junior Member

wo jan 14, 2009 13:51

Wat een verhalen over Alfa Romeo en de niet geleverde kwaliteit c.q. te hoge prijzen. In de jaren '70 en '80 heb ik resp. Opel en Renault 18 en 25 gereden. 1 X een Sud, nou dat was een drama. (trouwens vele wagens waren toen slecht) :oops:

Na 1988 AR 164 diverse wagens gehad prima en daarna 1998 AR 166, waarvan de laatste een AR 166 2,4 JTD van 2001 en daar 520.000 km in gereden in ruim 5 jaar. Probleemloze wagen, AR 166 is een limosine. Olieverbruik bij bijna 100.000 km per jaar nihil. 1 x per jaar een beurt. Wagen in 2006 weggedaan en een AR Brera 3.2 JTS Q4 gekocht met alles erop en eraan. De Brera is een waar genot om in te rijden, thans na 2 ½ staat er 65.000 probleemloze km's op de teller. Geen enkele rammel, olieverbruik nihil. Het enige in onderhoud, dat is vervangen van haar remblokken voor en banden. Ik geniet volop van mijn Alfa Romeo's. :D

Kroymans als importeur is zeer matig in klantvriendelijkheid, heb bijna 40 jaar in de verkoop gezeten, maar als je zo je klanten, als ze daar denken te kunnen behandelen, lopen velen gillend weg ! Komt de omzet zeker niet ten goede ! Had een prima dealer , Bijker in Meppel, is er helaas per 01-01-2009 mee gestopt. Dus op zoek naar een nieuwe AR dealer, zal wel Prins worden in Nunspeet voor onderhoud van mijn 'wagenpark' ! In de directe omgeving is alles gesloten c.q failliet gegaan.! :twisted:

Maar ik blijf Alfa Romeo rijden en genieten ! c :lol:
Versnellen = Versmallen. Verbreden = Vertragen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”