Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

zo jan 04, 2009 18:01

meters maken..... 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

di jan 06, 2009 13:17

Krijg er een flash back van!! Vergeet niet een extra balk in de draagbalk van de onderste draagarmen in te lassen. Beste is om deze direct door naar achteren te trekken. Ook direct de stoelbevestiging weg slijpen om deze te verlagen. Eventueel hou rekeing met de plaatsing zodat je een directe as van pook naar bak kunt gebruiken binnen de carros. zodat de 75 schakel-hevel komt te vervalen. Als je wat hints en tips wilt kun je altijd even naar mijn 75 komen kijken! [zolang ik hem nog heb!] :wink:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5596
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

di jan 06, 2009 14:27

en zorg dat je stoel etc in de auto past Op de plek waar je hem wilt hebben, tov stuur en pedalen. voordat je hem naar de spuiter brengt. Zelf had ik bv het probleem dat de kruisbalk onder de dakplaat precise tegen mijn helm kwam. Deze is kruislings andersom geplaatst. Zonde als ie dan al gespoten is. Dit probleem zal bij een 75 niet zo gauw aan d eorde zijn denk ik, maar iets anders misschien wel.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

di jan 06, 2009 16:50

Daar heb je zeker gelijk in ook wat de kooi betreft! Beter de kooi om je zit positie maken dan je zitpositie aanpassen aan de ruimte die je hebt, kun je nog wel eens bedrogen uitkomen :oops:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Reinders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 50
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 13:40
Locatie: Empel

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

di jan 06, 2009 21:10

Stoel bevestigingen zijn er al uit gehaald en met de kooi is al rekening gehouden.
De kooi is er voor een gedeelte ingelast in verband met het krom trekken van de carrosserie.

De plaats bepaling van de stoel zal ook afhankelijk zijn van de positie van de pedalbox.
De carrosserie zal eerst in de grondlak gezet worden zodat we de auto geheel kunnen opbouwen. Daarna weer afbreken om gespoten te worden. Dan kun je nog wat aanpassingen doen voordat de auto gespoten is.

Ben nog steeds aan het kijken wat we moeten doen met de remmen voor. Heb al vele dingen gezien. Maar ben nog niet overtuigd.
De achteras is al aangepast om de remmen aan de buitenzijde te plaatsen. Diameter van de achterschijven zijn 284mm dus we moeten voor de vooras minimaal een diameter van 305mm gebruiken. Dus wanneer er nog adviesen zijn die niet te veel kosten makkelijk aan te passen hoor ik het graag.

Groeten,

Robbie

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

di jan 06, 2009 21:27

zie foto hieronder het geen waar jullie het over hebben..
zit remdrukregelaar tussen, maar bij flink doorremmen wil er van achter wel eens een wiel ff blokkeren
Afbeelding
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

wo jan 07, 2009 10:09

Bij een beetje Padle Box zit ook een goede druk regelaar! Je voorremmen zullen ook afhankelijk zijn van de velgen die je gaat gebruiken. In de ARC worden veel Porsche Klauwen gebruikt maar rijden vaak met 15" zoals ook op mijn 75. Daar heb ik 4 pots Alcom's voor gebruikt en dat ging goed met de SZ type achter remmen. Je kunt ook de GTA type voorklauwen gebruiken want ik meen dat die ook op 17"zijn bedacht maar weet zo niet de schijf diameter. Anders vraag je eens bij Douwe Heida [Alfa Heida] wat hij op zijn IMSA had zitten maar dat zal dan wel op oude techniek gebaseerd zijn! Denk dat je ook moet overwewgen of je met of zonder rem-bekrachtiging gaat rijden. Op mijn Cup Diesel rij ik nl zonder en m'n remmen komen bij Engslter vandaan. 1150kg afremmen zonder bekrachtiging he!
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

wo jan 07, 2009 17:22

Voor de theorie:

http://www.stoptech.com/tech_info/tech_ ... pers.shtml

Wat voor wielen ga je gebruiken? Als je achter al 284 hebt, zou ik minimaal 330 nemen voor. GTA schijven of anders losse schijven met alu center. Porsche 996 of 997 voorklauwen zijn licht, goed en er zijn behoorlijk wat compounds voor te krijgen (en niet te duur). Maar Brembo, AP of Alcon raceklauwen zijn gemaakt om tegen het racegeweld te kunnen en die kun je vaak voor dezelfde prijs kopen......

Pond en Dollar staan nu gunstig!!
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Gerrit Mobach
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:52
Locatie: Berlicum

Re: RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

di jan 13, 2009 22:54

Even een update.

Weinig tijd gehad, maar de carrosserie is bijna klaar.
Diverse nieuwe stukken erin gelast en aangepast.

Op dit moment moeten de nieuwe motorsteunen erin gelast worden en enkele reparatie's in de kofferbak.
Denk volgende week de carrosserie te kunnen spuiten zodat daarna zal de kooi er verder in gemaakt worden.

Zal binnenkort nog een aantal foto's maken.

Hier alvast een voorproefje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hallo, ik ben getipt dat dit mijn oude vertrouwde 75 zou zijn. Heeft deze als laatste drie nrs 358 ?

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6723
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

di jan 13, 2009 23:23

Kenteken is iig TG-03-RN
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Reinders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 50
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 13:40
Locatie: Empel

Re: RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

wo jan 14, 2009 21:32

Kenteken is iig TG-03-RN
Nee, het is niet de carrosserie met het kenteken TG-03-RN. Deze was te slecht.
Heb deze carrosserie overgenomen van Lars / Larini.

Chassisnr is niet meer aanwezig heb de gehele kofferdeksel bodem eruit gehaald.

Hou jullie op de hoogte.

Robbie

Gebruikersavatar
Gerrit Mobach
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:52
Locatie: Berlicum

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

zo jan 18, 2009 10:58

Dan is het dus mijn oude 75, leuk dat deze oude vertrouwde nog een 2e leven krijgt en dan nog wel op deze manier. Hij is van okt '93 tot ergens in 2007 in bezit geweest en na 14 jaar trouwe dienst weggegeven. De auto heeft me nooit laten staan, super auto. Hier een foto van de KM-stand toen ik er nog mee reed. Uiteindelijk heeft ie het gehaald tot 669320 km. Top.....ben erg benieuwd naar het vervolg. :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
Reinders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 50
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 13:40
Locatie: Empel

Re: RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

zo jan 18, 2009 12:12

[quote="Gerrit Mobach"]Dan is het dus mijn oude 75, leuk dat deze oude vertrouwde nog een 2e leven krijgt en dan nog wel op deze manier. Hij is van okt '93 tot ergens in 2007 in bezit geweest en na 14 jaar trouwe dienst weggegeven. De auto heeft me nooit laten staan, super auto. Hier een foto van de KM-stand toen ik er nog mee reed. Uiteindelijk heeft ie het gehaald tot 669320 km. Top.....ben erg benieuwd naar het vervolg. :D

Leuk om te zien dat er al een heel verleden aan een carrosserie hangt.
De carrosserie was eigenlijk zeer goed. Niet te veel roest etc.
Zo zie je maar weer een auto is gemaakt om mee te rijden.

Kun je me wat meer informatie geven. Bijvoorbeeld schade's reparatie's etc.

Gr. Robbie

Gebruikersavatar
Gerrit Mobach
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:52
Locatie: Berlicum

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

zo jan 18, 2009 13:48

Tja, er is best wel wat te vertellen na zoveel jaar....

De auto is nieuw verkocht XK-54-LX in 1989 door ACE in Eindhoven en LPG ingebouwd door Wallinga in Eindhoven.
Ik heb de auto gekocht in oktober 1993 bij Jonkers in Hoevelaken.....km stand toen 143.000 en met trekhaak. Deze stand vond ik destijds wat twijfelachtig maar heb het destijds nog nagevraagd bij de 1e eigenaar en de Alfa dealer in Amersfoort waar de auto ook in onderhoud is geweest. Bij aanschaf bleek wel dat het rechtervoorscherm vervangen was afgaand op de losgemaakte kitrand aansluiting binnenscherm. In die tijd was het erg moeilijk om een gebruikte TS op LPG te vinden dus de keus was zeer beperkt. Dit was op dat moment de enige rode TS met LPG die te koop was, en het moest een rode zijn.
Bij ca. 284.000 km (1996) motor en bak revisie en alle kunstof delen overgespoten en 8 bussen ML van Valvoline in de holle ruimtes gespoten. De auto heeft 3 x een nieuwe set mistlampen gekregen.
In December 2000 is er een andere gereviseerde motor ingebouwd bij 455.000 km en zijn in de achterschermranden een paar stukjes ingelast, dit viel nog onder de kunstof randen. Ook in de wielbak is toen een klein stukje ingelast. Verder is er geen laswerk gedaan aan de auto. In Maart 2008 heb ik de carrosserie weggegeven aan Lars.
Door de loop der jaren heb ik een paar x een lichte schampaanrijding gehad maar dat bleef beperkt tot een paar krassen.
De auto is altijd gebruikt voor woon/werk verkeer op LPG en er zijn ongeveer 14 Buitenlandritten mee uitgezet en nog een paar andere puzzelritten voor de club.
De LPG installatie heeft bij tijden z'n kuren gekent met de nodige backfires maar dat werd ruimschoors gecompenseerd doordat alle PK's er waren. Hij liep op LPG net zo snel als op benzine. Hij heeft altijd het max aantaltoeren, ik meen 6200, in z'n 5e versnelling gehaald. Ik heb dat in Duitsland diverse keren gedaan maar doorgaans met normale kruissnelheid 140-150 km gereden, als het kon tenminste. De originele motor die bij de XK hoort zit nu in mijn Bertone.

Ik heb nog een kopie van het kenteken, rekeningen en onderdelen en de LPG instalatie van de auto. Ik zou het chassinummer maar bewaren als ik jou was........

Veel succes met het project en houdt ons op de hoogte, t.z.t. wil ik graag eens komen kijken, ik begreep dat je niet ver uit de buurt zit van me.

Deze foto is genomen in 2005 tijdens de Reitdieprit in Friesland.
Afbeelding
Uitzetten Buitenlandrit 2005 op de Route des Crêtes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerrit Mobach
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:52
Locatie: Berlicum

RE: 75 imsa. Body kaal. en begonnen met kooi.

zo jan 18, 2009 13:59

nog een fotootje, uitzetten Sterrit 2007.

Afbeelding

Terug naar “Projecten”