Tja, er is best wel wat te vertellen na zoveel jaar....
De auto is nieuw verkocht XK-54-LX in 1989 door ACE in Eindhoven en LPG ingebouwd door Wallinga in Eindhoven.
Ik heb de auto gekocht in oktober 1993 bij Jonkers in Hoevelaken.....km stand toen 143.000 en met trekhaak. Deze stand vond ik destijds wat twijfelachtig maar heb het destijds nog nagevraagd bij de 1e eigenaar en de Alfa dealer in Amersfoort waar de auto ook in onderhoud is geweest. Bij aanschaf bleek wel dat het rechtervoorscherm vervangen was afgaand op de losgemaakte kitrand aansluiting binnenscherm. In die tijd was het erg moeilijk om een gebruikte TS op LPG te vinden dus de keus was zeer beperkt. Dit was op dat moment de enige rode TS met LPG die te koop was, en het moest een rode zijn.
Bij ca. 284.000 km (1996) motor en bak revisie en alle kunstof delen overgespoten en 8 bussen ML van Valvoline in de holle ruimtes gespoten. De auto heeft 3 x een nieuwe set mistlampen gekregen.
In December 2000 is er een andere gereviseerde motor ingebouwd bij 455.000 km en zijn in de achterschermranden een paar stukjes ingelast, dit viel nog onder de kunstof randen. Ook in de wielbak is toen een klein stukje ingelast. Verder is er geen laswerk gedaan aan de auto. In Maart 2008 heb ik de carrosserie weggegeven aan Lars.
Door de loop der jaren heb ik een paar x een lichte schampaanrijding gehad maar dat bleef beperkt tot een paar krassen.
De auto is altijd gebruikt voor woon/werk verkeer op LPG en er zijn ongeveer 14 Buitenlandritten mee uitgezet en nog een paar andere puzzelritten voor de club.
De LPG installatie heeft bij tijden z'n kuren gekent met de nodige backfires maar dat werd ruimschoors gecompenseerd doordat alle PK's er waren. Hij liep op LPG net zo snel als op benzine. Hij heeft altijd het max aantaltoeren, ik meen 6200, in z'n 5e versnelling gehaald. Ik heb dat in Duitsland diverse keren gedaan maar doorgaans met normale kruissnelheid 140-150 km gereden, als het kon tenminste. De originele motor die bij de XK hoort zit nu in mijn Bertone.
Ik heb nog een kopie van het kenteken, rekeningen en onderdelen en de LPG instalatie van de auto. Ik zou het chassinummer maar bewaren als ik jou was........
Veel succes met het project en houdt ons op de hoogte, t.z.t. wil ik graag eens komen kijken, ik begreep dat je niet ver uit de buurt zit van me.
Deze foto is genomen in 2005 tijdens de Reitdieprit in Friesland.
Uitzetten Buitenlandrit 2005 op de Route des Crêtes.