En weer even terug naar de Nurburgring...
We hadden al deze foto van de nummer 82 (
TZ-2 # 750112) tijdens die race zonder voorruit, achterruit en met wat diverse vervormingen:
AR110AF stuurde nog deze foto waarop de "wind deflector" langs de deurruit beter te zien is op # 83 (chassisnummer onbekend):
Hij schreef hier over:
Another peculiarity of 112 is that the upper end of the door windows is straight: the fixed front plexi has the same height as the rear sliding one. On fibreglass examples, the fixed plexi is higher than the sliding one.
I understand that you comment on the front upper edge of the door. It is an added deflector, a few mm wide, which was not here before, that protects the door edge against wind and rain.
Nu vond ik vannacht nog deze foto die zowel de # 82 als de # 83 heel mooi in 1 shot vangt en waarop het verschil schitterend te zien is:
Photo credit: Rainer Schlegelmilch
Allereerst valt op dat de # 83 een extra "zekering" lijkt te hebben rond de sponning van de achterruit (de zwarte strip met schroefjes) iets dat ontbreekt op de # 82.
Als ik de foto wat uitvergroot, worden de deuren met raampje goed zichtbaar:
Bij nummer 82 lijkt het voorste ruitje echt IN de sponning te zitten terwijl ie bij nummer 83 er aan de buitenkant opgeschroefd lijkt te zitten met het zwarte randje. Het geheel lijkt bij # 83 achteraan afgewerkt te zijn met een verticaal (chromen?) randje.
Er van uitgaande dat deuren zelden gewisseld werden, is dit wel weer een behoorlijk "distinctive feature" te noemen denk ik...
Iemand opmerkingen over de nog immer niet geidentificeerde # 83?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...