Gebruikersavatar
La macchina
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr jan 04, 2008 13:34
Locatie: Regio Gent

RE: MiTo: wie oh wie?

wo jan 21, 2009 15:53

Besparingen zeker? Achja, ze kunnen het geld beter voor iets anders gebruiken lijkt me. Wat een flutsalon!
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: MiTo: wie oh wie?

wo jan 21, 2009 15:58

Besparingen zeker? Achja, ze kunnen het geld beter voor iets anders gebruiken lijkt me. Wat een flutsalon!
Al geweest? Ik zou zaterdag gaan...

Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

vr jan 23, 2009 08:06

Zou dit mischien de GTA zijn :?:

Afbeelding

Of is het een sportpakketje van Alfa Romeo voor de MiTo 8)
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

vr jan 23, 2009 08:30

Is het sportpakket.

Zo stond een gele Mito op de Autoshow in Essen.

Pakket zag er best mooi uit, zeker aan de voorkant.

Nog even afwachten hoe de GTA eruit gaat zien.
Die schijnt meer uitgeklopte wielkasten te krijgen en zal ook iets lager staan.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

vr jan 23, 2009 21:33

Ik had al aan m'n baas gevraagd of ik deze auto van de zaak mocht .... helaas dat waarderen ze niet zo bij de renault dealer :roll:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo jan 28, 2009 09:51

Hoera! Vanmorgen bericht gekregen dat m'n Mi.To binnen is en dat het kenteken is aangevraagd. Dan nog een dagje sleutelen (koplamp- en achterlichtomlijsting verwisselen, zijruiten vervangen voor exemplaar met chromeline, Pioneer navigatie erin) en dan de sleuteltjes halen....

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo jan 28, 2009 10:59

Hoera! Vanmorgen bericht gekregen dat m'n Mi.To binnen is en dat het kenteken is aangevraagd. Dan nog een dagje sleutelen (koplamp- en achterlichtomlijsting verwisselen, zijruiten vervangen voor exemplaar met chromeline, Pioneer navigatie erin) en dan de sleuteltjes halen....
Veel plezier ermee :D Enneeuh FOTOOOOOS :lol:

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo jan 28, 2009 15:42

:cry: Toch weer een teleurstelling! Mijn Mi.To is afgelopen maandag binnengekomen. Hier kwam ik toevallig achter, omdat ik zelf maar weer eens ging informeren. De auto is zelfs al op kenteken gezet. Eén probleempje: de betreffende verkoper is pas morgen (donderdag) weer aanwezig en tot die tijd doet de werkplaats niets. Op mijn antwoord dat ik de auto dan wel vrijdagavond of zaterdag kom halen was de reactie dat dit niet zal lukken, omdat de werkplaatsplanning vol zit. Afleveringen duren na binnenkomst van de auto zo'n twee weken! :evil:

Voor de goede orde: ik heb de leasemaatschappij ertoe bewogen om de auto bij Falco in Hoorn te bestellen. Deze dealer verkocht Alfa en Fiat. Sinds eind december is deze dealer echter gesloten. Aflevering gebeurt vanuit Purmerend. Daar verkoopt Falco echter uitsluitend Fiat, omdat Alfa daar verkocht wordt door Vireo Auto van dezelfde groep.
De auto is nu binnengekomen bij Vireo, die de auto overdraagt aan Falco, die de werkzaamheden eraan moet uitvoeren. :roll:

Ook bij Vireo vinden ze dit een beetje beschamende gang van zaken, dus gelukkig is de vestigingsmanager van Vireo druk doende om mij sneller te helpen. :lol:
Uiteraard gaat de Mi.To voor onderhoud straks gewoon naar Vireo!

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo jan 28, 2009 16:03

Aflevering gebeurt vanuit Purmerend. Daar verkoopt Falco echter uitsluitend Fiat, omdat Alfa daar verkocht wordt door Vireo Auto van dezelfde groep.
De auto is nu binnengekomen bij Vireo, die de auto overdraagt aan Falco, die de werkzaamheden eraan moet uitvoeren. :roll:

Ook bij Vireo vinden ze dit een beetje beschamende gang van zaken, dus gelukkig is de vestigingsmanager van Vireo druk doende om mij sneller te helpen. :lol:
Uiteraard gaat de Mi.To voor onderhoud straks gewoon naar Vireo!
Hm...laat ajb weten hoe de afhandeling is verlopen, ik ben namelijk wel benieuwd naar de service van Vireo...omdat ik mijn GTA daar misschien in onderhoud wil geven.

Ik wilde eerst bij Kroymans in Uitgeest klant worden, maar had toch niet zo'n prettig gevoel bij die tent...SvL in Haarlem was dan de logische keus omdat ik eind dit jaar in H'lem ga wonen...maar sinds een aantal weken is dat ook even geen optie meer (hopelijk is SvLweer een serieuze optie als het stof wat is gaan liggen, hebben naar mijn idee het Alfa hart op de juiste plek).
Dus dan voorlopig maar bij de baas om de hoek, en dus Vireo. Hebben (volgens eigen zeggen) nog 2 of 3 GTA's in onderhoud. Maar ik blijf 't toch een beetje een supermarkt vinden. Alle ervaringen helpen, in dit geval!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
John B.
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jan 28, 2009 19:04
Locatie: W'w
Contacteer: Website

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

wo jan 28, 2009 19:53

Ik ben van plan om m`n MiTo bij Kroymans in Uitgeest te gaan bestellen.
Zal even mijn Alfa geschiedenis vertellen.
Mei 2001 Alfa 147 [eerste Alfa] Aangekocht bij Goedhart in winkel prima service 2002 geen dealer meer kwam er daarna alleen voor service .
Heet nu Autobedrijf Goedhart.
[monteur met Alfa hart.
April 2003 Alfa 147 Aangekocht bij Falco Zwaag deuk in deur bij afleveren tank niet vol etc. heb daar alleen alles laten verhelpen daarna nooit meer heen geweest .Service bij Goedhart.
Falco Zwaag was bij mij en meerdere mensen geen goede dealer.[vooral met afleveren van auto`s].
Mei 2006 Huidige 147 Aangekocht bij Koene in Veserbroek uitstekende service geen problemen mee gehad.
Bij Vireo in Purmerend proef ik dezelfde Falco sfeer.
Ik ga deze keer voor Kroymans Uitgeest want koene in Velserbroek besteld daar ook de nieuwe auto`s die je besteld bij Koene.
Dus kan je net zo goed meteen naar kroymans gaan.
Maar goed er kan nog van alles gebeuren binnen de Alfa dealers.

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

vr jan 30, 2009 08:44

Gisteren (donderdag) belde Falco om de aflevering te bespreken: volgende week vrijdag. Kwam dus wederom als een teleurstelling, want eerder had dezelfde verkoper mij gezegd dat aflevering 3 a 4 dagen na binnenkomst van de auto zou zijn (er zit ± 9 uur werk in de accessoires monteren). Maar meneer was twee dagen vrij en één dag op cursus, dus kon er pas op donderdag ingepland worden en nu zit de planning helemaal vol. Ik heb hem wel gezegd dat ik vermoedde dat de cursusdag geen cursus klantvriendelijkheid was....


Puntje op het paaltje: ze gaan vandaag, maandag en dinsdag aan de auto werken, dus die is waarschijnlijk woensdag klaar om af te halen. Maar hij zei vrijdag omdat hij een slag om de arm wilde houden. Nu zou ik met de Mi.To op vakantie gaan vanaf 7 februari, maar dit heb ik afgezegd (kon nu nog kosteloos annuleren), omdat ik geen 100% zekerheid heb dat mijn Mi.To er is. En dan moeten er nog winterbanden onder. Ik wacht nu af tot 'ie er is en probeer dan een lastminute te boeken.... Heb onder m'n huidige Puntootje namelijk geen winterbanden, dus da's geen optie.

Over Falco Zwaag: ik heb mijn vorige auto, een Fiat Punto Sporting, daar ook vandaan. Ook toen bij de aflevering wat problemen, o.a. over het tijdstip van afhalen, het feit dat de beloofde kentekenplaten met opliggende cijfers niet geleverd werden en dat ik absoluut geen typevermelding achterop wilde, wat wel was gedaan.
Laatst had ik een aanrijding (ik werd van achter aangereden) en ik ging de dag erna naar Falco om te laten checken. 'Nee hoor, niets aan de hand, mijnheer'. Dus ik het adres van de veroorzaker weggegooid. Een paar dagen later loop ik van een afstandje naar m'n auto en zie in een bepaald licht een deuk in m'n kentekenplaat. Blijkt er toch een flinke deuk in de achterbumper te zitten, die ik niet meer kan verhalen...

Mijn indruk van Vireo Purmerend is wel goed, maar behalve gesprekken en mailverkeer heb ik daar niet echt ervaring.

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

do feb 05, 2009 11:49

Laatste nieuws: er zijn extra onderdelen voor de Pioneer navigatie nodig én er is een zijruit geknapt tijdens de montage (er komen nieuwe zijruiten met chrome line in).
Het zal volgens de verkoper een haastklus worden om 'm vrijdagavond af te krijgen. Gelukkig heb ik m'n vakantie al afgezegd...

rboudewijns

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

do feb 05, 2009 18:56

Die van mij schijnt 18/19 feb bij de dealer aan te komen!

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

do feb 05, 2009 20:15

Laatste nieuws: er zijn extra onderdelen voor de Pioneer navigatie nodig én er is een zijruit geknapt tijdens de montage (er komen nieuwe zijruiten met chrome line in).
Het zal volgens de verkoper een haastklus worden om 'm vrijdagavond af te krijgen. Gelukkig heb ik m'n vakantie al afgezegd...
Respect voor jouw geduld! En ach, als je in jouw nieuwe MiTo kan zitten heb je ook meteen vakantie! Wij zullen het met jouw foto's moeten doen...... 8)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Enrico Sarto

RE: MiTo: wie oh wie? De GTA komt in maart

vr feb 06, 2009 11:15

Laatste nieuws: ben vanmorgen gebeld dat aflevering vandaag niet gaat lukken. Er ontbreken onderdelen van de navigatie en er is een transportschade. Deze schade wordt a.s. dinsdag hersteld. Theoretisch zou de auto dan woensdag geleverd kunnen worden, ware het niet dat er dan aan één kant een chrome line rond de zijruiten zit en aan de andere zijde niet. Het nabestellen van het gebroken ruitje duur namelijk nog even... Uiteraard accepteer ik dit niet en zal ik moeten wachten op een nieuw ruitje: kan gerust enkele weken duren.
Ik heb de leasemaatschappij opdracht gegeven de aflevering te laten uitvoeren door Vireo i.p.v. Falco. Niet dat dit sneller is, maar in ieder geval wel beter voor mijn bloeddruk!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”